۱ دی ۱۳۹۷، ۷:۲۲
کد خبر: 83142626
T T
۰ نفر

سلطان قیر اعدام شد

۱ دی ۱۳۹۷، ۷:۲۲
کد خبر: 83142626
سلطان قیر اعدام شد

تهران – ایرنا – حكم اعدام «حمیدرضا باقری درمنی» معروف به «سلطان قیر» كه با تشكیل باند كلاهبرداری، به اقدامات مجرمانه دست زده بود، بامداد شنبه اجرایی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، پرونده باقری درمنی و مرتبطین وی كه مشتمل بر 156 جلد و بیش از 25 هزار برگ می‌باشد، با شكایت شركت پالایش نفت جی، بانك ملی، بانك گردشگری، صرافی اقتصاد نوین و سامان مجد در دادسرای عمومی و انقلاب تهران رسیدگی شد.
محكوم‌علیه باقری درمنی در سالیان متمادی با تشكیل باند، به اقدامات مجرمانه‌ای دست زده است و با اعمال متقلبانه، جعل، تبانی، پرداخت رشوه به كاركنان چند دستگاه و تشكیل شركت‌های صوری و كاغذی متعدد از جمله شركت قائم كوثر، شركت محمد بازرگانی شایان، شركت پرشین به‌گستر، شركت شكوه آبیده و شركت آریا برج هرم از شكات فوق، یك هزار و هفتاد و هشت میلیارد تومان كلاهبرداری كرده است.
در رسیدگی به پرونده مشخص شد از 47 سند جعلی برای اخذ ضمانت‌نامه بانكی و یا ترهین معامله و 36 فقره ضمانت‌نامه جعلی و 102 فقره ضمانت‌نامه بدون پشتوانه، 33 فقره چك‌های مخدوش با مبالغ سنگین و جعل در اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد كشور استفاده كرده است.
درمنی با همدستی مرتبطین خود و با پرداخت رشوه و تبانی با كارشناسان، املاك مورد وثیقه را به چند برابر قیمت واقعی ارزش‌گذاری و به بانك ارائه می‌داد، از جمله ملكی كه حدود 400 میلیارد ریال ارزش داشته با پرداخت رشوه و تبانی به یكهزار و269 میلیارد ریال ارزش‌گذاری و در رهن شركت نفت جی قرار داد.
بازپرس دادسرای تهران پس از تحقیقات مفصل، جمع‌آوری اسناد و مدارك مثبته جرم در خصوص باقری درمنی به عنوان سرشبكه و سایر اعضاء باند و شبكه به استناد ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتكبین ارتشاء، اختلاس و كلاهبرداری و به عنوان مفسد فی‌الارض نظر به جلب دادرسی و معاون دادستان و سرپرست دادسرای اقتصادی با صدور كیفرخواست پرونده را به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال كرد.
شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران با دقت در 9 جلسه چند ساعته و با حضور متهم، وكلا، و نماینده دادستان رسیدگی و پس از ختم رسیدگی طبق قانون، آقای حمیدرضا باقری درمنی را به عنوان مفسد فی‌الارض به اعدام و رد مال محكوم كرد.
با اعتراض وكیل محكوم‌علیه، دیوانعالی كشور به پرونده ورود كرد و رأی صادره از شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران را مورد تایید قرار داد.
شبس ** 9386 **1859