۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶
کد خبر: 83224618
T T
۰ نفر

پروندهٔ خبری

واكنش زنگنه به تهدیدات تندروها: بگردند تا بگردیم

۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶
کد خبر: 83224618
واكنش زنگنه به تهدیدات تندروها: بگردند تا بگردیم

تهران- ایرنا- وزیر نفت در واكنش به تهدیدات تندروها و منتقدان مبنی بر استیضاح و استعفایش گفت: «بگردند تا بگردیم.»

به گزارش ایرنا، بیژن زنگنه امروز (چهارشنبه) این مطلب را در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اعلام كرد.
در روزهای اخیر فشارهای دلواپسان و منتقدان نسبت به وزیران كلیدی كابینه دولت حسن روحانی رو به افزایش گذاشته است بطوری كه حتی وزیر نفت را تهدید به استیضاح كرده اند.
پس از انتشار خبر استعفای «محمدجواد ظریف»، دیروز (سه شنبه) برخی رسانه ها به نقل از «جواد كریمی قدوسی» نماینده مشهد اعلام كردند كه بیژن زنگنه وزیر نفت نیز استعفا خواهد داد.
البته «كسری نوری» رئیس روابط عمومی وزارت نفت در پایگاه خبری این وزارتخانه با تكذیب این ادعا اعلام كرد: زنگنه هر آنچه كه مصلحت ملت و كشور تشخیص بدهد عمل خواهد كرد.
خوشحالی دلواپسان از كنار كشیدن ظریف و احتمال كنار زدن بیژن زنگنه دوامی نیافت زیرا با حمایت رئیس جمهوری و مقامات عالی رتبه كشور قرار شد ظریف همچنان در مسند وزارت خارجه بكار خود ادامه دهد.
روحانی دیروز نیز با تقدیر از وزیران نفت و خارجه، حمایت خود از آنها را اعلام كرد.
رئیس جمهوری گفت: همه می دانید توانی كه آمریكا در مساله تحریم علیه ایران گذاشته علیه سیستم بانكی، فروش نفت و سایر زمینه های اقتصادی ایران است، امروز خط مقدم ما برابر آمریكا وزارت خارجه، بانك مركزی و وزارت نفت است.
«بقیه وزرای اقتصادی هم در خط دوم هستند، اما خط اول مربوط به این سه نفر می شود. می خواهم از این سه نفر به دلیل ایستادگی و توانمندی آنها سپاسگزاری كنم هم از دكتر ظریف و هم همتی و همچنین مهندس زنگنه؛ به عنوان نیروهای خط مقدم این مبارزه ایستادگی كردند و ایستادند.»
اقتصام**2022*2078**2025