۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۴۳
کد خبر: 83246731
T T
۰ نفر

نیاز خطوط نورد شركت‌های فولادسازی كشور تامین شد

۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۴۳
کد خبر: 83246731
نیاز خطوط نورد شركت‌های فولادسازی كشور تامین شد

تهران- ایرنا- انواع غلطك‌های نورد ورق فولاد كه موردنیاز خطوط نورد شركت‌های فولادسازی است برای نخستین بار توسط یك شركت دانش‌بنیان تامین شد.

به گزارش روز یكشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عضو هیات مدیره شركت تولیدی چدن‌سازان درباره تولید این غلطك‌ها گفت: تولید انواع غلطك‌های نورد ورق فولاد برای نخستین بار در كشور و برای مصارف شركت‌های بزرگ فولادسازی انجام می‌شود.
«میر محمد صادقی» با اشاره به اینكه به جز ایران، تنها كشورهای كره جنوبی و ژاپن در آسیا تولیدكننده این غلطك‌ها هستند، گفت: ما غیر از این دو كشور با اروپایی‌ها برای تولید غلطك‌های نورد ورق فولاد به رقابت می‌پردازیم.
وی افزود: غلطك‌های خطوط نورد شركت‌های بزرگی مانند فولاد مباركه، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، گروه ملی فولاد ایران و دهها كارخانه نورد دیگر را این شركت دانش‌بنیان تامین می‌كنند.
صادقی با یادآوری اینكه این شركت جزو نخستین‌های تولید غلطك نورد ورق فولاد در كشور بوده است، گفت: تولید این محصول دانش‌بنیان، سالانه 40 تا 50 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای كشور به همراه دارد.
عضو هیات مدیره شركت تولیدی چدن سازان درباره افزایش میزان اشتغالزایی با تولید این محصول دانش‌بنیان گفت: اكنون 250 نفر به طور مستقیم و در حدود 500 نفر هم به صورت غیر مستقیم در بخش خدمات ماشین كاری و غلطك با این شركت همكاری می‌كنند.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به تولید محصول دانش‌بنیان توانستیم در زمره تولیدكنندگان در بورس فعال شویم و این امر در افزایش سهم سهام ما در بورس تاثیرگذار باشد.
صادقی همچنین درباره دریافت حمایت از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: در حال اقداماتی در جهت رفع موانع برای دریافت حمایت از جمله معافیت‌های مالیاتی و تسهیلات از معاونت علمی هستیم.
علمی*9294* 1055
۰ نفر