۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۴۶
کد خبر: 83257028
T T
۰ نفر
10 هزار ميليارد ريال تسهيلات به توليدكنندگان البرزي پرداخت مي شود

كرج - ايرنا - رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: 10 هزار ميليارد ريال تسهيلات در سال رونق و توليد به توليدكنندگان در اين استان پرداخت مي شود.

جهانگير شاهمرادي روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين بسته هاي تسهيلاتي پنج الي 6 درصدي طبق تبصره 18 ميان توليدكنندگان در استان توزيع مي شود.
وي با بيان اينكه در دنيا مرسوم است كه مشكلات حوزه صنعت با دخالت دولت ها مرتفع شود اظهار داشت: وجود مشكلات اين روزها مي تواند فرصتي باشد تا اصلاحاتي در حوزه پرداخت ماليات و احتساب ماليات ارزش افزوده صورت گيرد.
شاهمرادي گفت: همچنين دولت مي تواند با ايجاد تعامل ميان بخش صنعت و تأمين اجتماعي باري سنگيني كه تحريم ها و تغيير قيمت ارز بر دوش توليدكنندگان گذاشته را سبك تر كند.
وي سرمايه در گردش را يكي از مشكلات پيش روي صنعتگران عنوان و افزود: همان توليدكننده اي كه سال گذشته با 10 ميليارد ريال مي توانست فعاليت خود را رونق دهد امسال براي انجام و توسعه فعاليت خود نيازمند دو تا سه برابر آن سرمايه است.
شاهمرادي با بيان اينكه استفاده از كالاي خارجي در كشور كاهش يافته اظهار داشت: مي توان با ارتقاء و بهبود كيفيت توليدات داخلي مصرف كالاي خارجي را به صفر برسانيم.
بيش از سه هزار و 500 واحد توليدي و صنعتي در استان البرز مشغول به فعاليت هستند.
7414/6993