۷ اسفند ۱۳۹۴، ۲۲:۱۹
کد خبر: 81981136
T T
۰ نفر
شهردار شيراز: مجلس دهم بايد پيگير مطالبات مردم باشد

شيراز- ايرنا- شهردار شيراز گفت: مجلس دهم بايد مجلس كار و تلاش مضاعف و پيگير مطالبات و خواسته هاي مردم باشد.

به گزارش ايرنا، عليرضا پاك فطرت، جمعه پس از انداختن راي خود در صندوق شعبه 152 شيراز در جمع خبرنگاران افزود: مجلس دهم بايد اقتصاد، معيشت و اشتغال جوانان و رسيدگي به مشكلات مردم را در اولويت كاري خود قرار دهد و نمايندگان نيز طي چهارسالي كه در مجلس حضور دارند تمام تلاش خود براي تحقق اين برنامه ها به كار گيرند.
وي بيان داشت: مردم نيز قطعا در انتخاب خود تمام جوانب را در نظر خواهند گرفت و به افرادي راي خواهند داد كه علاوه بر برخورداري از ويژگي هاي تعهد، تخصص و كارآمدي، به فكر نسل جوان و تامين امكانات مورد نياز اين نسل از جمله اشتغال و مسكن باشند.
شهردار شيراز، شيوه كنوني تبليغات را نيازمند اصلاح و تغيير دانست و گفت: در كلانشهري مانند شيراز با 20 هزار هكتار مساحت و بيش از يك ميليون و 200 هزار نفر جمعيت واجد راي دادن، براي يك داوطلب نمايندگي ممكن نيست كه خود و برنامه هايش را به طور كامل و روشن به مردم معرفي كند.
پاك فطرت افزود: اگر قوانين مربوط به تبليغات انتخابات اصلاح شود مردم با اطمينان خاطر بيشتري پاي صندوقهاي راي حاضر مي شوند و نتيجه آراي آنها نيز تشكيل مجلسي پوياتر، كارآمدتر و تخصصي تر مي شود.
وي، ضمن ابراز تاسف از اقدامي برخي داوطلبان و حاميان آنها در انجام تبليغات غير قانوني بيان داشت: به رغم اينكه قانون نحوه تبليغات را مشخص
كرده اما باز هم عده اي به گونه اي دست به تبليغات زدند كه منجر به وارد آمدن خسارت به اموال و معابر عمومي شد.
او افزود: به رغم اينكه اين شيوه تبليغات و برخي تخلف ها حجم كار پرسنل شهرداري را افزايش مي دهد اما ماموران شهرداري از امشب اقدام به پاكسازي شهر خواهند كرد طي دو تا سه روز آينده شهر پاكيزه خواهند كرد.
استان فارس داراي 18 كرسي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي و پنج كرسي نمايندگي مجلس خبرگان رهبري است.
از جمعيت چهار ميليون و 500 هزار نفري استان فارس سه ميليون و 374هزار و 243نفر واجد شرايط راي دادن هستند.
6122/ 5054