۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۳
کد خبر: 82187473
T T
۰ نفر
دانش آموزبرتر شيرازي: براي كنكور هنر منابع علمي مشخص معرفي شود

شيراز- ايرنا-دانش آموز دارنده رتبه 9 آزمون سراسري ورود به دانشگاه در گروه آزمايشي هنر گفت:لازم است كه به اين گروه آزمايشي توجه بيشتري شود و منابع مطالعاتي و علمي مشخصي براي كنكور هنر به دانش آموزان معرفي شود.

نجمه شاكر يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: حتي اگر اين منابع از نظر محتوايي سنگين باشند بهتر از اين است كه هيچ منبعي تعيين نشود و دانش آموزان براي مطالعه دچار مشكلات زياد و سردرگمي شوند.

** دو سال تلاش مستمر و تغيير رشته از رياضي به هنر
وي درباره موفقيت خود در آزمون سراسري سال 95 گفت: براي موفقيت در اين آزمون به مدت دوسال تمام تلاش خود را صرف مطالعه كتب اين رشته كردم.
اين دانش آموز شيرازي گفت: در ابتداي دوره متوسطه در رشته رياضي تحصيل مي كردم اما مدتي بعد به رشته هنر علاقه مند شدم.
وي ادامه داد: پس از تغيير رشته با راهنمايي والدينم در رشته نقاشي هنرستان هنر و انديشه مشغول به تحصيل شدم و با تمام وجود به فراگيري اين رشته پرداختم .

** موفقيت از تلاش است نه صرفا استعداد
شاكر با بيان اينكه بخش زيادي از موفقيت دانش آموزان ناشي از تلاش و كوشش خودشان است نه صرفا استعداد و هوش ذاتي آنان گفت: با توجه به آزاد بودن منابع آزمون سراسري در رشته هنر و مشخص نبودن منابع مورد آزمون، براي موفقيت در اين آزمون و قبولي در رشته دلخواه خود از سال سوم اقدام به مطالعه كتب زيادي براي كنكور كردم.
رتبه 9 كنكور هنر سال 95 افزود: به نظرمن كسب تجربه و بهره گيري از تجربيات ديگران نيز مي تواند يكي از بهترين راه هاي موفقيت باشد .
شاكر با تاكيد بر نقش مطالعه دروس و محتواهاي آموزشي در كنارعوامل اجرايي و معلمان آموزشي و پرورشي مدارس در موفقيت دانش آموزان در آزمون هاي سراسري گفت: در كنار اين عوامل بايد به نقش والدين ، منابع علمي تقويتي، كلاس هاي تئوري و استفاده از نمونه سؤالات سال هاي گذشته نيز اشاره كرد.

** همه اعضاي خانواده در كنارم بودند
وي درباره نقش والدين در موفقيت فرزندانشان گفت: نقش پدر و مادر در اين خصوص بسيار مؤثر و اساسي است چرا كه آنان مي توانند به فرزندشان روحيه دهند و با فراهم كردن محيطي امن و آرام براي فرزندانشان زمينه موفقيت او را فراهم كنند.
اين دانش آموز شيرازي گفت: براي موفقيت من در آزمون سراسري تمام خانواده در كنارم بودند و اين عزيزان با عشق و محبت فراوان و ايجاد محيطي امن و آرام در كانون خانواده همراهاني ارزشمند براي موفقيتم بودند وبراي هميشه قدردان آنان خواهم بود.
نجمه شاكر يكي از سه هزار و 471 دانش آموز استان فارسي بود كه در كنكور امسال در گروه آزمايشي هنر با ديگر دانش آموزان كشور رقابت كرد.
بنا بر اعلام سيد محسن تقوي نماينده تام الاختيار سازمان سنجش آموزش كشور در استان فارس، 71 هزار و 819 نفر در اين استان در آزمون سراسري ورود به دانشگاه ها شركت كردند.
معاون آموزش و تحصيلات تكميلي دانشگاه شيراز اظهار كرد: در استان فارس 44 هزار و 535 نفر در گروه آزمايشي تجربي، هشت هزار و 942 نفر در گروه آزمايشي رياضي، هشت هزار و 125 نفر در گروه علوم انساني، 6 هزار و 746 نفر در گروه آزمايشي زبان هاي خارجي به رقابت پرداختند.
سازمان سنجش آموزش كشور روزهاي اخير در اعلام نتايج كنكور، نام سه رتبه برتر كنكور هنر را اعلام كرده بود كه با اين حساب و بنا بر اعلام اداره كل آموزش و پرورش فارس مبني بر رتبه 9 نجمه شاكر در گروه آزمايشي هنر ، شمار رتبه هاي تك رقمي كنكور از اين استان به دو نفر افزايش يافت.
در كنكور پارسال، هفت نفر از دانش آموزان فارس در اين آزمون تك رقمي شده بودند.
2027 / 1876