۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۲
کد خبر: 82752229
T T
۰ نفر
آيت‌الله حائري شيرازي از بيمارستان نمازي شيراز مرخص  شد

شيراز - ايرنا - آيت‌الله محي‌الدين حائري امام جمعه سابق شيراز و نماينده اسبق استان فارس درمجلس خبرگان رهبري با نظر پزشكان از بيمارستان نمازي شيراز مرخص و به قم اعزام شد.

مدير بيمارستان نمازي شيراز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت : آيت‌الله حائري شيرازي پس از 42 روز بستري بودن در اين بيمارستان و دريافت خدمات بستري و مراقبت هاي ويژه با مساعد اعلام شدن حال عمومي وي و با نظر پزشكان از بيمارستان مرخص شد.
دكتر مهدي ماهر افزود: امام جمعه سابق شيراز 42 روز پيش به دليل نامنظم بودن فشارخون و تغييرات علائم حياتي و عفونت سيستميك در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري بود.
آيت الله محمدصادق (محيي‌الدين) حائري شيرازي 81 سال سن دارد و در سال هاي مختلف عضو مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه شيراز بوده است.
ورود آيت الله حائري به عرصه مبارزات سياسي به سال‌هاي پس از تبعيد امام خميني (ره) به تركيه بازمي‌گردد. او به خاطر فعاليت‌هاي سياسي و مبارزاتي بخصوص در ارتباط با مسجد شمشيرگرهاي شيراز چندين بار بازداشت، زنداني و تبعيد شده‌است.
اين روحاني دركتاب پول رايج جهاني و احياي پول اسلام ، به ذكر 10 مورد از تناقضات و مشكلات اساسي پول فعلي كه مبتني بر اعتبار است اشاره دارد و در كتاب ' در اسلام پول نبايد كار بكند ' جايگزيني را براي پول رايج پيشنهاد مي‌كند.
آيت الله حائري شيرازي پس از پيروزي انقلاب مدتي به تدريس در دانشكده الهيات پرداخت و در اولين دورهٔ مجلس شوراي اسلامي از سوي مردم شيراز به اين مجلس راه يافت.
پس از شهادت آيت الله سيد عبدالحسين دستغيب به دست منافقين ‌در آذرماه 1360 ، حضرت امام خميني(ره) آيت الله محيي الدين حائري شيرازي را به جاي اين شهيد به عنوان نماينده خود و امام جمعه شيراز منصوب كردند.
اين مسئوليت تا سال 1387 ادامه داشت كه از اواخر بهمن 1387 با حكم آيت الله خامنه ‌اي، آيت الله اسدالله ايماني به عنوان نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز منصوب شد.
امام جمعه سابق شيراز در دوره اول و دوم خبرگان رهبري به نمايندگي از مردم فارس به مجلس خبرگان راه يافت.
خبرنگار : نيكنام خشنودي ** انتشار دهنده: غلامرضا مالك زاده
6113 /1876