۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۴۱
کد خبر: 83075816
T T
۰ نفر

230 پروژه آموزشي ناتمام در فارس فعال شده است

۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۴۱
کد خبر: 83075816
230 پروژه آموزشي ناتمام در فارس فعال شده است

شيراز- ايرنا- مدير كل نوسازي مدارس فارس اعلام كرد: با همت خيرين مدرسه ساز و مساعدت دولت از آبان سال گذشته تا به امروز 230 پروژه آموزشي و پرورشي در 172 هزار متر مربع زيربنا با بيش از يك هزار و 200 كلاس درس فعال شده است.

به گزارش ايرنا، سرفراز موصلي، سه شنبه اول آبان در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعيت ساخت و ساز مدارس طي يك سال گذشته، گفت: پروژه‌هاي يادشده به خاطر محدوديت منابع اعتباري ناتمام مانده بود و هم‌اكنون 10 درصد رقم يادشده با 110كلاس درس تكميل شده و آماده تحويل به دانش آموزان است.
وي بيان كرد: 205 پروژه ديگر نيز با ظرفيت يك هزار و 100كلاس درس در حال اجراست كه اميدواريم تا دهه فجر امسال يا مهرماه سال آينده به بهره برداري رسد.
مدير كل نوسازي مدارس فارس همچنين با اشاره به تحويل 300 كلاس درس در قالب 35 باب آموزشگاه در مهر ماه امسال از محل منابع دولتي و مردمي گفت: در صورت تامين اعتبارات ويژه از سوي مردم و دولت، ايمن سازي بالغ بر 9 هزار و 500 كلاس درس كه به استحكام بيشتري نسبت به وضعيت فعلي نياز دارند، محقق خواهد شد.
موصلي بيان كرد: در شرايط فعلي بازسازي بالغ بر 180 باب آموزشگاه غير استاندارد در استان را با اعتبارات تخصيصي از طرف دولت و يا مشاركت خيرين به پيش مي بريم.
وي از كلنگ زني 120 باب پروژه از محل اعتبارات دولتي، خيرين و بنياد بركت طي يك سال اخير سخن گفت و بيان داشت: امسال ساماندهي سيستم گرمايي 5 هزار كلاس درس را با توجه به فرا رسيدن فصل سرما در دستور كار قرار داده‌ايم كه سي درصد آن تحقق يافته و اجراي مابقي نيز با تامين اعتبار مورد نياز صورت مي‌گيرد.
موصلي گفت: انتقال دفتر مجمع خيرين مدرسه ساز خارج از كشور از تهران به شيراز، برگزاري نشست هاي متعدد با خيرين فرهنگ دوست استان براي ساخت مدارس در مناطق مورد نياز، بازديد از اغلب مدارس تخريبي، پروژه‌هاي نيمه تمام و در حال ساخت شهرستان هاي استان از اقدامات مهم صورت گرفته طي يك سال گذشته است.
مدير كل نوسازي مدارس فارس ثمره اقدامات يادشده را تامين تجهيزات مدارس و اتخاذ تمهيدات لازم براي فعال سازي و تسريع در ساخت ده‌ها فضاهاي آموزشي در اقصي نقاط استان از منابع اعتباري متعدد دولتي و مردمي خواند.
7375 /1876