۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۵۰
کد خبر: 83107891
T T
۰ نفر

تیم كبدی فارس از لیگ برتر حذف شد

۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۵۰
کد خبر: 83107891
تیم كبدی فارس از لیگ برتر حذف شد

شیراز- ایرنا- رئیس كمیته داوران فدراسیون كبدی گفت: تیم فارس به دلیل ترك زمین در مرحله مقدماتی سیزدهمین دوره لیگ برتر كبدی مردان كشور از لیگ برتر كنار گذاشته شد و كمیته انضباطی فدراسیون هم احتمالا جرایم دیگری را برای این تیم در نظر می گیرد.

صفر محمد ساریخانی چهارشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا ، اظهار داشت: تیم موسسه اعتباری نور فارس از فرصتی كه فدراسیون برای حضور در لیگ برتر در اختیارش گذاشت نتوانست استفاده كند و لیگ برتر را از دست داد.
وی اضافه كرد: تیم موسسه اعتباری نور فارس كه تا پیش از بازی مقابل دهیاری محمدآباد گرگان با سه باخت از دور مقدماتی حذف شده بود برابر این تیم در حالی كه 52 بر 25 از حریف خود عقب و تنها كمتر از هفت دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود با اعتراض مربی این تیم بازی را متوقف و سپس زمین مسابقه را ترك كرد.
ساریخانی ادامه داد: برابر قانون تیمی كه یك بازی را ترك كند از جدول مسابقات حذف خواهد شد و از آنجا كه این امر، به هم ریختن جدول مسابقات را موجب می شود، لذا كمیته انضباطی فدراسیون در این زمینه تصمیمات جدی تری را خواهد گرفت.
رئیس كمیته داوران فدراسیون ادامه داد: اسكندری، مربی تیم فارس از قوانین اطلاع نداشت و گر نه هیچ گاه زمین بازی را ترك نمی كرد و باید به بازی ادامه می داد و در بازی آخر مقابل استقلال رامهرمز هم شركت می كرد شاید به یك پیروزی در این رقابت ها دست می یافت.
وی افزود: تیم فارس در این دوره از رقابت ها كارنامه ضعیفی داشت و بهتر بود كه با تیم قوی تری روانه این بازی ها می شد و از فرصتی كه فدراسیون برای حضور در لیگ برتر داده بود نهایت بهره را می بردند.
ساریخانی اضافه كرد: متاسفانه برخی از مربیان زمانی كه تیمشان برنده می شود می گویند داوری بسیار خوب بود اما زمانی كه بازنده می شوند همه چیز را به گردن داور می اندازند.
به گزارش ایرنا، تیم موسسه اعتباری نور فارس در مرحله مقدماتی سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتركبدی مردان كشور كه 24 تا 26 آبان 97 در شهر كبودرآهنگ همدان برگزار شد، نتایج بسیار ضعیفی كسب كرد و سهمیه لیگ برتری را از دست داد.
این تیم ابتدا برابر رعد پدافند سیستان 71 بر 23 شكست خورد و سپس مقابل الوار گرمسیری اندیمشك 59 بر 21 بازی را واگذار كرد ، برابر میثم كاغذ دولت آباد اصفهان52 بر 41 مغلوب شد و از تیم دهیاری محمد آباد گرگان هم 52 بر 25 شكست خورد و آخرین بازی این تیم هم در این مرحله كه حاضر نشد با نتیجه 10 بر صفر به سود استقلال رامهرمز اعلام شد تا فارسی ها هم نتیجه را واگذار كنند و هم اخلاق كه منجر به ترك زمین و حذف از لیگ برتر شدند.
كبدی یا همان زو یك بازی ایرانی و اصیل و منشا آن بازی های بومی و محلی است این بازی نیاز به قدرت و مهارت داشته و كاملا ساده و كم هزینه است.
كبدی یك بازی بیرون سالنی و سالنی پر تحرك و تركیبی از كشتی و راگبی است، برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی، به مهارت، انعطاف پذیری، چابكی، استقامت، حضور ذهن و جرات نیاز است.
در استان فارس هم این رشته بیش از 10 سال است راه اندازی شده طی این سال ها تنها یك ورزشكار در سطح ملی بنام سعیده جعفری داشته است كه قهرمان بازی های آسیایی 2018 جاكارتا شد و دیگر هیچ ورزشكاری را در سطح ملی نتوانسته اند پرورش دهند از این رو نیاز به تحول اساسی در هیات دارد كه رئیس آن از داوران و كاراته كارهای قدیمی فارس است و هیچ سنخیتی با ورزش كبدی ندارد.
7368 /1876