۱۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۰۵
کد خبر: 83265248
T T
۰ نفر

طاووس دروازه قرآن شيراز، آتش گرفت

۱۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۰۵
کد خبر: 83265248
طاووس دروازه قرآن شيراز، آتش گرفت

شيراز- ايرنا - اندكي از نيمه شب كه فردايش جمعه شانزدهم فروردين 98 مي شد، تنديس طاووس رو به روي دروازه قرآن شيراز كه اسفند 97 به جاي طاووس قديمي نصب شده بود، آتش گرفت.

لحظاتي پس از آتش گرفتن اين طاووس، ماموران آتش نشاني در محل حاضر شدند و آتش را خاموش كردند.
آتش فرونشست اما اسكلت اين نماد همچنان ايستاده است، همان طاووسي كه به گفته معاون خدمات شهري شهرداري شيراز براي ساخت آن نزديك به 80 ميليون تومان هزينه شد.
هنوز علت اين آتش سوزي و مسبب آن مشخص نشده است.
طاووس قديمي حدود سي سال در ميدان مقابل دروازه قرآن شيراز نشسته بود كه شنبه 11 اسفند 97 از جا كنده و بار كاميون شد و روز بعد طاووس ايستاده (طاووس سوخته كنوني)به جاي آن گذاشته شد و به تدريج تا 20 اسفند 97 به طور كامل نصب شد.
رئيس وقت سازمان سيما منظر و فضاي سبز شهري كه سازمان متبوعش متولي فضاهاي سبز شيراز است به خبرنگارايرنا گفته بود اين سازمان در انتقال طاووس نقشي نداشته و بنا به تصميم شهرداري منطقه و معاونت خدمات شهري شهرداري شيراز اين انتقال صورت گرفته است.
جهانبخش ميرزاوند بيان كرد: طاووس قبلي از سال 70 كه دروازه قرآن و مقبره خواجوي كرماني بهسازي شد، در اين محل نهاده و سال 96 نيز بهسازي شده بود.
معاون خدمات شهري شهرداري شيراز 12 اسفند 97 در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: اين طاووس عليرغم اينكه سي سال در اين نقطه جانمايي شده بود اما از زيبايي بصري و فرم درستي برخوردار نبود و زياد به طاووس شباهت نداشت.
محمدرضا محمدحسن‌ پور افزود: براي ساخت طاووس جديد در ميدان دروازه قرآن استادان دانشگاهي و طراحان برجسته اي به كار گرفته شدند و طرحي شكيل دارد و درخور نام شيراز طراحي و ساخته شده است.
وي ادامه داد: ابعاد طاووس قبلي كه در ميدان دروازه قرآن قرار داشت سه و نيم متر طول در چهار متر ارتفاع بود و طاووس جديد 8 متر طول در 5 و نيم مترارتفاع و دو نيم متر عرض ساخته شده و گلكاري دم طاووس جديد نيز 50 متر در 30 متر طراحي شده است.
معاون خدمات شهري شهرداري شيراز مي گويد كه شايد طاووس جديد اشكالاتي داشته اما به لحاظ زيبايي و فرم قابل قياس با طاووس قديمي اين محل نيست و بسيار زيباتر است.
وي عنوان كرد: ساخت طاووس جديد در ميدان دروازه قرآن حدود 80 ميليون تومان هزينه داشته است.
دروازه قرآن شيراز نامش با سيل ويرانگر پنجم فروردين 98 پيوند خورده است.
سيل ياد شده 21 نفر را به كام مرگ كشاند و به صدها اتومبيل زيان رساند.
/1876