۱ آذر ۱۳۹۷، ۹:۵۳
کد خبر: 83108922
T T
۰ نفر

حركت آزمايشي قطار قزوين - رشت آغاز شد

۱ آذر ۱۳۹۷، ۹:۵۳
کد خبر: 83108922
حركت آزمايشي قطار قزوين - رشت آغاز شد

رشت - ايرنا - قطار قزوين - رشت دقايقي پيش با حضور معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه حركت خود را به صورت آزمايشي از ايستگاه قزوين آغاز كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا دقايقي پيش حركت قطار از ايستگاه قزوين به سمت رشت با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه، استاندار گيلان، خادمي معاون وزير راه و شهرسازي، محمدزاده مديرعامل شركت راه آهن و جمعي از مديران استاني آغاز شد.
ساعاتي ديگر سوت قطار در ايستگاه رشت شنيده مي شود.
خط آهن قزوين - رشت تا حدود دو ماه ديگر با حضور رئيس جمهوري بطور رسمي افتتاح خواهد شد.
براي ساخت اين خط آهن از سال 84، هزار و 850 ميليارد تومان هزينه شد.
خط آهن قزوين - رشت كه 164 كيلومتر طول دارد، در قالب هشت قطعه ساخته شده و از ايستگاه سياه چشمه به سمت رشت جدا شده است. اين مسير ريلي، از ايستگاه سياه چشمه تا ابتداي ايستگاه كوهين به طول 30 كيلومتر يك خطه ، از ايستگاه كوهين تا ايستگاه لوشان به طول 40 كيلومتر دو خطه و از ايستگاه لوشان تا انتهاي مسير يك خطه است.
حداكثر سرعت قطارهاي باري اين خط آهن 120 كيلومتر و قطارهاي مسافربري 160 كيلومتر در ساعت خواهد بود.
ظرفيت حمل مسافر خط آهن قزوين - رشت سالانه سه ميليون و 381 هزار نفر و ظرفيت حمل بار آن 9 ميليون و 867 هزار تن است.
در احداث اين خط آهن 53 دستگاه تونل به طول 22 كيلومتر ، 62 دستگاه پل خاص به طول 9 كيلومتر و پنج ايستگاه در كوهين ، لوشان ، منجيل ، رستم اباد ، امام زاده هاشم و رشت ساخته شده است.
براي ساخت خط آهن قزوين - رشت 14 ميليون متر مكعب خاكريزي ، 18 ميليون متر مكعب خاكبرداري و يك و نيم ميليون متر مكعب بتن ريزي شده است.
7471/2007