۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۴
کد خبر: 81706928
T T
۰ نفر
ابتكار: بهره برداری از جنگل های طبیعی تا ده سال آینده متوقف می شود

گرگان - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از توقف بهره برداری از جنگل های طبیعی كشور تا ده سال آینده خبر داد و گفت: این طرح با همكاری سازمان جنگلها و مراتع كشور اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، معصومه ابتكار روز سه شنبه در حاشیه افتتاح كارخانه بازیافت كاغذ شهرستان گمیشان در استان گلستان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر این اساس و بمنظور جایگزین كردن و تامین چوب مورد نیاز، تعرفه واردات چوب و كاغذ صفر شده است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه كرد: همچنین با توقف طرح های بهره برداری ازجنگل های طبیعی، طرح های گردشگری در این جنگل ها توسعه می یابد.
معاون رییس جمهور همچنین با اشاره به طرح های بازیافت كاغذ گفت: طرح های بازیافتی بهترین سرمایه گذاری برای حفظ جنگل های طبیعی است و نقش موثری در تامین امنیت اقتصادی،سیاسی و اجتماعی جامعه دارد.
ابتكار اضافه كرد: هم اكنون با بازیافت هر تن كاغذ از قطع 15 درخت قطور جلوگیری می شود و همچنین از آثار تخریبی محیط زیست جلوگیری خواهد شد.
مراسم افتتاح 15 طرح صنعتی و كشاورزی گلستان روز سه شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر جهاد كشاورزی و معاون رییس جمهور در امور مناطق محروم در واحد بازیافت كاغذ شهرستان گمیشان در شمال غرب استان برگزار شد.
این هیات در سفری یك روزه ،صبح امروز از طریق فرودگاه بین المللی گرگان وارد استان گلستان شدند.
استان سرسبز گلستان واقع در شمال ایران دارای حدود 452 هزار هكتار جنگل است كه از این میزان 75 هزار هكتار آن جنگل های سوزنی برگ دست كاشت و بقیه را جنگل های پهن برگ هیركانی تشكیل می دهد كه از منطقه نوكنده درغرب استان شروع و تا حوزه گلیداغ درشرق استان ادامه دارد.
استان گلستان همچنین 862 هزار هكتار مرتع دارد كه بیش از 73 درصد آن از نوع فقیر، نزدیك 15 درصد متوسط و كم تر از 12 درصد از نوع خوب است.
3039/1658