حضور مسئولان نبايد در خدمت‌رساني به سيل‌زدگان وقفه ايجاد كند

گرگان - ايرنا- رييس سازمان بازرسي كل كشور گفت: حضور پي‌ در پي مسوولان ملي نبايد لحظه‌اي در خدمت‌رساني به مردم سيل‌زده وقفه ايجاد كند‌.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از سازمان بازرسي كل كشور، قاضي ناصر سراج در سفر به مناطق سيل زده گلستان ضمن تاكيد بر ضرورت مديريت واحد در بحران افزود: اولويت اول رفع مشكلات اوليه مردم حادثه ديده است و هيچ مسئول استاني حق ندارد به بهانه همراهي مسوولان كشوري از رسيدگي فوري به نيازهاي اوليه مردم سيل زده غفلت كند.
وي گفت: به زودي گزارش دقيق و جامعي از حادثه اخير و ميزان قصور هر يك دستگاه هاي مربوطه تقديم رييس قوه قضاييه مي شود.
قاضي سراج كه از صبح امروز (يكشنبه) وارد استان گلستان شده در ادامه سفر از مناطق سيل زده آق قلا ديدن كرد و ضمن همدردي با مردم حادثه ديده ، با آنها به گفت و گو نشست.
به گزارش ايرنا، بارش شديد باران 28 و 29 اسفند 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ريز شدن سد گلستان واقع در 15 كيلومتري شرق شهر گنبدكاووس و طغيان رودخانه هاي گرگان رود، چهل چاي، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعاليت سامانه سرد و بارشي اخير بيش از 300 ميلي متر باران در گلستان باريد و ارتفاع برف در مناطق كوهستاني استان به 1.5 متر رسيد.
سرريز آب سدهاي گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستي، موجب به راه افتادن جريان سيل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهاي حاشيه اين رودخانه را به دليل حجم فراوان آب دچار بحران سيل كرد.
3091