۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۷
کد خبر: 82325730
T T
۰ نفر
سفیر كوبا: تلاشمان حفظ روابط با آمریكا در دولت ترامپ است

تهران- ایرنا- سفیر كوبا در تهران می گوید آن چیزی كه باید روی آن تلاش كنیم این است كه روابطی كه تاكنون با آمریكا داشته ایم با روی كار آمدن ترامپ، همچنان حفظ شود.

ولادیمیر آندره گونزالس كسادا روز دوشنبه در پاسخ به خبرنگار سیاسی ایرنا در مورد روابط كوبا و آمریكا بعد از روی كار آمدن ترامپ افزود: بعد از 50 سال تحریم و از روابط بدی كه بین آمریكا و كوبا وجود داشت، روابط دیپلماتیك شكل گرفت و زمانی كه باراك اوباما به قدرت رسید، روابط دیپلماتیك ما شروع شد.
وی افزود: آن چیزی كه باید روی آن تلاش كنیم این است كه روابطی كه تاكنون داشته ایم را با روی كار آمدن قدرت جدید همچنان حفظ كنیم.
سفیر كوبا در تهران در مورد فیدل كاسترو اظهار داشت: در حال حاضر بعد از فوت فرمانده فیدل كاسترو در شرایط سختی قرار داریم. وی فردی بود كه تمام زندگی اش را در ضدیت با امپریالیسم سپری كرد و با مستضعفان همراه بود و همواره سعی كرد كه بتواند به آرمان هایی كه دارد، برسد.
گونزالس كسادا ادامه داد: امروز افرادی هستند كه از فیدل كاسترو دفاع می كنند و افرادی هم وجود دارند كه مخالفش هستند، ولی موضوعی كه باید به آن توجه كرد، هنری است كه كاسترو از خودش به جای گذاشت و در تاریخ كاملا این هنر قابل رویت است .
وی اظهار داشت: امروز بهترین كار ما این است كه ایده های فیدل كاسترو را ادامه دهیم و به آن ها احترام بگذاریم.
سفیر كوبا با اشاره به حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در محل اقامتش و امضای دفتر یادبود فیدل كاسترو اظهار داشت: این نشان دهنده همدردی دولت ایران با مردم كوبا است كه برای ما قابل افتخار بوده و هست.
گونزالس با اشاره به همكاری های كوبا و ایران گفت: دو كشور همواره در زمینه های مختلف همكاری داشته و دارند.
وی سپس به سفر سید حسن خمینی، محمد جواد ظریف و حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به كوبا اشاره كرد و اظهار داشت: سفر رییس جمهوری ایران از مهم ترین سفرها بود كه در این سفر آقای روحانی با رهبر كوبا هم ملاقاتی داشت.
سفیر كوبا در تهران افزود: همه این ها نشان دهنده روابط قوی و تاریخی بین دو كشور است كه از زمان پیروزی انقلاب ایران تاكنون قوی و موثر باقی مانده است.
فیدل كاسترو رهبر انقلاب كوبا شامگاه جمعه در سن 90 سالگی درگذشت. او علاوه بر رهبری انقلاب كوبا، از سال 1959 تا 1976 به عنوان نخست وزیر كوبا و سپس به عنوان رئیس جمهور این كشور از سال 1976 تا 2008 مشغول فعالیت بود.
«رائول كاسترو» رئیس جمهوری كوبا با حضور در تلویزیون این كشور گفته بود: «فرمانده كل انقلاب كوبا ساعت 10 و 29 دقیقه شامگاه جمعه درگذشت».
سیام**9121**1429
خبرنگار: سمیه لاری**انتشار:محسن طاهرزاده
۰ نفر