۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۲۲
کد خبر: 82348370
T T
۰ نفر
يادواره 16 شهيد امدادگر جمعيت هلال احمر استان همدان برگزار شد

ملاير- ايرنا- نخستين يادواره 16 شهيد امدادگر جمعيت هلال احمر استان همدان روز پنجشنبه با حضور جمعي از مسئولان استاني و شهرستاني، نمايندگان مردم ملاير در مجلس، جمعيت هلال احمر و خانواده هاي معظم شهداي امدادگر در دانشكده علوم قرآني ملاير برگزار شد.

به گزارش ايرنا نماينده مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي در اين آيين از حضور نيافتن برخي از مسئولان در اين يادواره گفت: شهدا قابل احترام هستند و همه كسانيكه مسئول بودند، بايد در اين يادواره حضور پيدا مي كردند.
محمد كاظمي بيان كرد: همه شهدا چون شهيد حيدر ابراهيم خاني و شهيد حاج رسول حيدري شهيد شاخص استان همدان اهل علم و عمل بودند و آن جايي كه مردم نياز به كمك داشتند، از جان و مال و خون خود گذشتند.
نايب رئيس اول كميسيون حقوقي مجلس افزود: امروز اشراف زدگي و زيور و زينت دنيا موجب شده تا اندكي از مسير خارج شويم، اما به يمن وجود رهبر معظم انقلاب و رهبري هاي خردمندانه ايشان اين انقلاب لطمه اي نخواهد ديد.
كاظمي حقوق هاي نامتعارف را عارضه و مشكلات كنوني انقلاب دانست و تاكيد كرد: همه مسئولان نظام بايد احساس كنيم كه جا پاي شهدا گذاشته ايم و در مسير خدمت به اين نظام و انقلاب حركت كنيم، چراكه رهبر معظم انقلاب بارها توصيه كرده اند كه همه به ويژه مسئولان مراقب خود باشند.
به گفته وي برگزاري يادواره هاي شهدا در اين عرصه يك ضرورت است ونبايد فراموش كنيم كه ما وارث خون شهدا هستيم و در چه مسيري بايد قدم برداريم.
ديگر نماينده مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي نيز بر لزوم حفظ و ميراث داري از آرمان هاي شهدا تاكيد كرد و افزود: مستبدان و مستكبران به گونه اي طراحي كرده بودند كه از اسلام چيزي باقي نماند، اما شهدا به پا خواستند تا انقلاب اسلامي تضمين شود.
حجت الاسلام احد آزادي خواه با اشاره به شرايط خفقان و نوع حكومت در دوران طاغوت گفت: شهداي غيور ايران اسلامي با لبيك به امام راحل(ره) در فضاي دوستي و مودت در خط مقدم جبهه سخت دفاع كردند تا ما امروز اين ميراث گرانقدر و ارزشمند شهدا را به آساني از دست ندهيم.
وي با بيان اينكه دشمنان هم اكنون به دنبال جدا كردن جوانان از دين اسلام و گرفتن ميراث شهدا هستند، اظهار كرد: امروز ما يك كار خلق شده از شهدا داريم و در قبال حفظ و حراست از آن مسئول هستيم.
سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: شهدا انقلاب كردند تا اشتباه هاي بزرگي چون اختلاس هاي ميلياردي و حقوق هاي نامتعارف نباشد، چراكه اين خيانتي بزرگ به ملت، نظام و بيت المال است و بايد مديريت شود.
مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در جمعيت هلال احمر استان همدان نيز بيان كرد: اگر امروز حركت هاي زينبي(س) در جامعه و تمثال شهدا در مقابل چشمان ما نباشد، ديگر نيروي جوان سلاح بر دست نداريم كه در حلب، رقه و يمن با دشمنان بجنگد و از ارزش ها دفاع كند.
حجت الاسلام محسن ثابتي با بيان اينكه شهدا الگوي خود را از امام حسين(ع) و يارانش در كربلا گرفتند، افزود: اباعبدالله الحسين(ع) تمام هستي خود را در راه اعتلاي دين و اسلام فدا كرد تا اسلام بماند، ما نيز بايد به چنين الگوهايي كه برايمان ترسيم شده، اقتدا كنيم.
وي ادامه داد: امروز فرهنگ ايثار و شهادت بايد در جامعه احيا و اجرا شود و نسل سوم و چهارم انقلاب كه همواره مورد هجمه دشمنان قرار دارند، بتوانند در اين فضاي غبارآلود راه درست را با استفاده از افكار، نام، ياد و وصيت نامه شهدا تشخيص دهند.
به گزارش ايرنا حجت الاسلام ثابتي با تبريك ولادت با سعادت پيامبر اكرم(ص) اكمال و اتمام دين را هدف اصلي حضرت محمد(ص) عنوان كرد و گفت: در شرايط كنوني نيز براي درست شدن جامعه نيازمند اخلاق سياسي، فرهنگي، اجتماعي، شهروندي و فردي هستيم.
وي با بيان اينكه برگزاري يادواره هاي شهدا و زنده نگه داشتن نام و ياد و شهدا كمتر از شهادت نيست، بيان كرد: شهدا جامعه را نوراني كرده و جريان ساز هستند و امروز اثر عيني شهدا را به وضوح در جامعه مي بينيم كه تا قيامت هم ماندگار است.
در نخستين يادواره 16 شهيد امدادگر جمعيت هلال احمر استان همدان از خانواده هاي معظم اين شهدا تجليل شد.
همچنين از خانواده سردار شهيد حاج رسول حيدري به عنوان شهيد شاخص استان همدان در سال 95 و خانواده شهيد نعمت الله تقي پور به منظور اهداي زميني براي احداث پايگاه امداد جاده اي آورزمان ملاير تجليل به عمل آمد.
شهرستان ملاير يك هزارو 100 شهيد والامقام را تقديم انقلاب اسلامي كرده و با 300 هزار نفر جمعيت در 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار:معصومه موسوي**انتشار دهنده: زهرا پيرنيا