۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۹:۱۸
کد خبر: 82727034
T T
۰ نفر
موافقت وزير كار براي ايجاد پلي كلينيك تخصصي ملاير/خياطان و منبت كاران ملايري بيمه مي شوند

ملاير- ايرنا - نمايندگان مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي در شام كاري كه شامگاه شنبه با حضور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در بيمارستان غرضي ملاير برگزار شد، درخواست ها و نيازهاي اين شهرستان را مطرح و قول هاي مساعدي را در اين زمينه اخذ كردند.

به گزارش ايرنا در اين نشست و همزمان با افتتاح هتلينگ و ساختمان بخش سي تي اسكن بيمارستان دكتر غرضي ملاير، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با ايجاد و راه اندازي پلي كلينيك تخصصي تامين اجتماعي در اين شهر موافقت كرد.
نماينده مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي در اين آيين گفت: با توجه به آمار بيمه شدگان در سطح شهرستان ملاير، ايجاد پلي كلينيك تخصصي يك اولويت براي اين شهر است كه وزير كار با اين اقدام موافقت كرد.
محمد كاظمي اظهار كرد: با توجه به اينكه تامين اجتماعي ساختماني را در مركز شهر ملاير دارد، در صورت تامين تجهيزات اين ساختمان براي ايجاد پلي كلينيك بسيار مستعد و مناسب است.
وي با بيان اينكه معادن ملاير بسيار غني است و تاكنون هيچگونه سرمايه گذاري در اين حوزه صورت نگرفته افزود: شستا نيز در اين منطقه هيچ سرمايه گذاري نداشته است كه تقاضا داريم شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي در بخش سيليس و سيليكات اين منطقه سرمايه گذاري كند چراكه مقدمات آن نيز طي شده است.
نايب رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس دهم با بيان اينكه واحدهاي سيليس كوبي و آجرپزي از مشاغل پرزحمت در ملاير است، از وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي خواست: در اين 2 حوزه به دليل سختي كار حداقل 2 تن از اتباع غيرايراني در اين واحدها مشغول به كار شوند.
كاظمي همچنين خواستار كمك براي اعطاي تسهيلات به حدود هفت هزار بازنشسته و مستمري بگير در اين شهرستان و بيمه كارگران ساختماني، فرش بافان و منبت كاران ملايري توسط وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي شد.
افزايش سقف وام هاي صندوق كارآفريني از 500 ميليون ريال به يك ميليارد ريال و رفع مشكلات مسكن مهر ملاير از جمله مسكن مهر شماره 6 كه اكثر آنها در قالب تعاوني هستند، از ديگر درخواست هاي نماينده ملاير از وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي بود.
ديگر نماينده مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي نيز با بيان اينكه 6 هزار خياط ملايري در قالب مشاغل خانگي در منازل خود مشغول به كار هستند گفت: اين تعداد مشاغل غير رسمي در شهرستان ايجاد شده و هيچ مطالبه اي از دولت نكرده اند و بسياري از آنها نيز داراي پروانه كسب هستند.
حجت الاسلام احد آزادي خواه بيان كرد: در اين راستا وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي دستور بيمه خياطان را صادر كرد و دستور داد گروه كارشناسي در ملاير مستقر و كار بازمهندسي شود.
وي همچنين با اشاره به دستور وزير كار براي بيمه منبت كاران ملايري افزود: با توجه به وسعت، تعداد سوله ها و امكانات مركز جوش تخصصي ملاير و همچنين آموزش همزمان يك هزار تن در اين مركز، نياز است به عنوان يك مركز آموزش براي غرب كشور تبديل شود كه وزير كار با اين امر موافقت كرد.
رفع مشكل بيمه كارگران ساختماني، قاليبافان و تاكسي داران ملايري به صورت ويژه و حل مشكل قطع يارانه برخي از اقشار آسيب پذير از ديگر درخواست هاي حجت الاسلام آزادي خواه از وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي بود.
معاون استاندار و فرماندار ويژه ملاير نيز خواستار مساعدت وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي براي افزايش اعتبارات صندوق كارآفريني اميد در اين شهرستان شد و گفت: در حال حاضر طرح هاي خوبي در اين زمينه داريم كه پرونده ها همه داراي توجيه اقتصادي خوب است.
عبدالعظيم رضايي با اشاره به راه اندازي دفتر بنياد صيانت از نهاد خانواده در ملاير بيان كرد: در اين زمينه با تلاش هاي صورت گرفته 31 درصد آمار طلاق امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش يافته است.
وي از وزير كار خواست: در راستاي اجراي طرح كرامت در ملاير قول مساعد داده شود و شلتر بانوان كه مجوز آن صادر شده، براي اخذ يارانه و تجهيزات آن اقدام مناسب صورت گيرد.
رضايي با اشاره به ظرفيت ها و پتانسيل هاي ويژه ملاير، وجود 230 واحد صنعتي، فعاليت بيش از 20 هزار منبت كار به صورت مستقيم و غيرمستقيم و وجود بيش از چهار هزار كارگاه مبل و منبت بيان كرد: با ثبت ملي مبل و منبت ملاير، افق و چشم انداز جديدي در اين شهر باز و تحولي در اقتصاد اين شهرستان ايجاد شده است.
وي گردشگري، باغداري، صنعت و معدن و ظرفيت هاي ويژه در روستاها را از ديگر قابليت هاي ملاير برشمرد و افزود: ضمن حفظ اشتغال موجود، احياي واحدهاي توليدي و صنعتي و جذب سرمايه گذار و ايجاد اشتغال جديد در اولويت برنامه ها است تا با استفاده از ظرفيت ها مشكل بيكاري را رفع كنيم.
با حضور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي هتلينگ و ساختمان سي تي اسكن بيمارستان غرضي ملاير با اعتباري بالغ بر 55 ميليارد ريال شامگاه شنبه به بهره برداري رسيد.
شهرستان ملاير با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر در 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوي**انتشار دهنده: زهرا پيرنيا