۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۷
کد خبر: 83001793
T T
۰ نفر

همدانی ها در اندیشه صید مدال های المپیك آسیایی

۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۷
کد خبر: 83001793
همدانی ها در اندیشه صید مدال های المپیك آسیایی

همدان- ایرنا- ورزشكاران همدانی برای مدال آوری در بازی های آسیایی 2018 جاكارتا اندونزی نبرد دشوار و سرنوشت ساز را در پیش دارند.

به گزارش ایرنا بازی های آسیایی 2018 از امروز 24 مردادماه جاری در اندونزی آغاز شد و ملی پوشان فوتبال و هندبال كشورمان به مصاف حریفان خود می روند.
البته هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 به طور رسمی از شنبه 27 مردادماه جاری با برگزاری مراسم افتتاحیه در اندونزی استارت می خورد و در مجموع 378 ورزشكار در رشته های مختلف ورزشی به مصاف حریفان خود می روند.
ورزشكاران ایرانی از 28 مردادماه در یك برنامه فشرده و دشوار در رشته های مختلف برای كسب مدال های رنگارنگ تلاش می كنند و یازدهم شهریورماه پایان المپیك آسیایی جاكارتا خواهد بود.

** هشت ورزشكار، هشت شانس مدال آوری
براساس آخرین آمار اعلام شده، فرود ظفری در ووشو، مبینا عزیزی در جودو، آذر كولیوند در كوراش، مریم امیدی پارسا، آرزو حكیمی و مریم كرمی در قایقرانی، مه لقا جام بزرگ در تیراندازی و حمید میرزایی نادر در كبدی هشت ورزشكار همدانی هستند كه سهمیه حضور در بازیهای آسیایی را كسب كرده اند.
ورزشكارانی كه هر یك توانستند با عملكرد درخشان در مسابقات مختلف داخلی و بین المللی در فهرست نهایی كاروان اعزامی به بازی های آسیایی جاكارتا قرار گیرند.
در این بین تنها مه لقا جام بزرگ و آرزو حكیمی تجربه حضور در بازی های آسیایی دوره گذشته را داشته اند و مابقی نخستین حضور خود را تجربه می كنند.

** پاراآسیایی ها به دنبال مدال خوش رنگ
همچنین در بخش پاراآسیایی نیز حضور وحید نجمی، حمید اسلامی در رشته دو ومیدانی و زهرا نجاتی عارف در والیبال نشسته وعلیرضا جلیلی در شنا و شیرجه قطعی شده است هر چهار ورزشكار همدانی از بخت های اصلی كسب مدال طلا به شمار می روند.
حمید اسلامی یكی از پرافتخارترین ورزشكاران دو ومیدانی نابینایان كه دارای مدال های جهانی و آسیایی است، بخت اصلی كسب مدال طلا است.
همچنین زهرا نجاتی عارف نیز در تركیب تیم ملی والیبال نشسته همدان انگیزه مضاعف برای كسب قهرمانی دارد.

** شانس دو ومیدانی و قایقرانی در تصاحب بیشترین مدال
از بین ورزشكاران اعزامی به بازی های آسیایی جاكارتا، دو ومیدانی و قایقرانی از شانس بالایی برای كسب بیشترین مدال برخوردار هستند.
حمید اسلامی و وحید نجمی در ماه های اخیر جزو ستاره های دو ومیدانی نابینایان كشور بوده اند و در مسابقات بین المللی نیز خوش درخشیده اند.
مریم امیدی پارسا، آرزو حكیمی و مریم كرمی نیز سابقه كسب مدال های رنگارنگ آسیایی را داشته اند و حكیمی در مسابقات جهانی نیز بهترین امتیاز لازم را ثبت كرد وهر سه قایقران سخت در تلاش هستند تا مدال های گذشته خود را افزایش دهند.

** پاداش ویژه در انتظار مدال آوران
مدیركل ورزش و جوانان همدان با ابراز رضایت از افزایش سهمیه ورزشكاران این استان به نسبت دوره گذشته گفت: به مدال آوران جوایز نقدی اعطا می شود.
رسول منعم افزود: بر این اساس مدال آوران طلا در بازیهای آسیایی جاكارتا اندونزی یكصد میلیون ریال، دارندگان نشان نقره 70 میلیون ریال و مدال آوران برنز نیز 50 میلیون ریال پاداش اختصاص می یابد.
وی سهمیه امسال ورزشكاران همدانی به نسبت گذشته را 300 درصد بیشتر عنوان كرد و هم اینك همدان دارای بیش از 70 هزار ورزشكار به صورت سازمان یافته است.
7520/2087