۲۰ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۵۰
کد خبر: 83166186
T T
۰ نفر
نماینده مجلس: نام نیكوكاران ملایری در كشور می درخشد

همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: ملایر شهر واقفان خیراندیش و نیكوكاران بزرگی است كه در جای جای این شهر و كشور نام آنها می درخشد.

به گزارش ایرنا، محمد كاظمی عصر پنجشنبه در آیین نكوداشت بزرگ بانوی عرصه سلامت زنده یاد بانو «فخرالحاجیه» و همایش تجلیل از بانوان خیر عرصه سلامت شهرستان ملایر، اظهار داشت: وجود بی شمار خیران و نیكوكاران در ملایر نشان از آن دارد كه از گذشته های دور گذشتگان و نیاكان ما در كارهای خیر و نیك در عرصه های مختلف مدرسه سازی، سلامت و وقف در استان و كشور پیشتاز بوده اند.
وی فرهنگی بودن را خصوصیت و ویژگی دیگر مردم ملایر دانست و گفت: ملایر به عنوان نخستین شهر فرهنگی استان همدان، در سطح كشور شهره عام و خاص است.
نائب رییس كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم از تلاش ها و زحمات بی دریغ دكتر «عباس آذرهمایون» بانی خیر عرصه سلامت در ملایر تقدیر كرد و ادامه داد: روز به روز به تعداد خیران و نیكوكاران این شهر در عرصه سلامت افزوده می شود كه بانوان در این عرصه نقش مهمی دارند.
كاظمی همچنین ساخت بیمارستان 96 تختخوابی توسط خیر ملایری «حاج حسن توكلی» را یكی دیگر از جلوه های خیّری و نیكوكاری در عرصه سلامت این شهرستان برشمرد.
دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینكه «فخرالحاجیه» به عنوان بك برند برای این شهرستان معرفی شده است، وقفی بودن ملایر، ملی شدن صنعت منبت و جهانی شدن انگور را از دیگر برندهای با ارزش این شهرستان برشمرد.
حجت الاسلام احد آزادیخواه خاطرنشان كرد: به تازگی از عواید وقفی شادروان سیف الدوله، مجوز احداث یك بیمارستان یا پلی كلینیك تخصصی موقوفه در ملایر اخذ شد كه بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی احداث این كلینیك با دستور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه كشور را كار بسیار بزرگی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان عنوان كرد كه می تواند بخش عمده ای از انتظارات مردم در این حوزه را برآورده كند.
به گزارش ایرنا، در این آیین از بانوان خیر و نیكوكار عرصه سلامت ملایر در حوزه هایی همچون ساخت طرح های درمانی، بازسازی بخش های بیمارستانی، خرید تجهیزات پزشكی، اهدا كننده آپارتمان و ملك برای كمك به امر بهداشت و درمان و پرستاران خیر در امر كمك به بیماران سخت نیازمند، تجلیل شدند.
شادروانان فاطمه امیری، زینب اكبری، شهناز عبدلی جورابی، مینا فراهانی، سمیه علیئی، رویا رضایی، ركسانا روستایی حسین آبادی، افسر اسدی، اكرم تركزبان و منیژه احمدی از بانوان خیر عرصه سلامت این شهرستان هستند كه با اهدای اعضای خود به دیگر همنوعانشان زندگی بخشیدند.
مجمع خیران سلامت ملایر از اردیبهشت سال 91 تشكیل و فعالیت خود را آغاز كرد و هم اكنون بیش از 350 عضو دارد.
در اوایل سال 96 نیز شورای مشاركت های مردمی بانوان این مجمع تشكیل شد كه بیش از 160 عضو و چهار كمیته آموزش و پیشگیری، فرهنگی، ورزشی و مذهبی دارد.
7528/2090