۲۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۰
کد خبر: 82604620
T T
۰ نفر
هرمزگان در عزاي بنيانگذار مكتب تشيع، صادق آل محمد (ص) به سوگ نشست

بندرعباس- ايرنا- عاشقان و شيفتگان آل الله در اقصي نقاط هرمزگان با سياهپوش كردن در و ديوار شهر و برافراشتن پرچم سياه عزا، با چشماني اشك آلود و قلب هايي اندوهگين در عزاي غروب غريبانه و شهادت جانسوز بنيانگذار مكتب تشيع و پيشواي صداقت، حضرت امام صادق (ع)، مرثيه غم سرودند.

به گزارش پنجشنبه ايرنا، هرمزگان ولايي در اين لحظات سراسر حزن و اندوه، حال و هواي غريبي دارد، كوچه و خيابان، كوي و برزن در عزاي عظماي شهادت حضرت امام صادق (ع) كعبه آمال عارفان، عدالت طلبان و حق جويان سياهپوش، محزون و عزادار شده است.
آئين هاي عزاداري، سخنراني، روضه خواني، مرثيه خواني و سينه زني طي ديشب و امروز با شكوه و عظمتي خاص در جاي جاي هرمزگان برگزار شد و عاشقان و شيفتگان اهل بيت (ع) با حضور در مساجد، تكايا و بقاع متبركه، در عزاي بزرگمردي از جنس نور، معرفت و معنويت به سوگ و ماتم نشستند.
شيعيان، عاشقان و محبان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) بيرق عزاي صادق آل محمد حضرت امام جعفر صادق (ع) را در شكوه و عظمتي خاص در جاي جاي هرمزگان به اهتزاز در آوردند و اين مصيبت بزرگ و جانكاه را به حضرت ولي عصر (عج) تسليت گفتند.
شيعيان با گسترانيدن فرش عزاي سلاله پاك پيامبر رحمت و مهرباني، با پخش نذري و برپايي ايستگاه صلواتي از راه دور و از پس فرسنگ ها فاصله، عشق و ارادت خود به ساحت مقدس حضرت امام جعفر صادق، رئيس مكتب تشيع و اهل بيت (ع) را ابراز كردند.
بيست و پنجم شوال سال‌ 148 هجري‌ قمري روز درد آلودي براي شهر مدينه بود، چرا كه خبر شهادت امام جعفر صادق (ع) دهان به دهان تكثير شد و شهر را در اندوه و ماتم فرو برد.
حضرت امام جعفر صادق (ع) در روز 17ربيع‌ الاول‌ سال‌ 83 هجري‌ ديده به جهان گشود، پدر بزرگوار ايشان حضرت‌ امام‌ محمد باقر (ع) پنجمين امام شيعيان و مادر آن حضرت، 'ام‌ فروه‌' دختر قاسم‌ بن‌ محمد بن‌ ابي‌ بكر مي‌باشد.
كنيه آن حضرت 'ابو عبدالله ' و لقب ايشان 'صادق ' است.
عمر شريف ايشان 65 سال و مدت امامتشان‌ 34 سال بود.
آن حضرت در مدت‌ امامت خود 'مكتب‌ جعفري‌' را پايه‌ريزي‌ و موجب‌ بازسازي‌ و زنده‌ نگهداشتن‌ شريعت‌ محمدي‌ (ص) شد.
آن حضرت همواره تلاش مي كرد تا ارزش ها و فضائل اخلاقي در گستره عالم هستي و حيات آدمي ظهور و تجلي يابد و بشريت از گرداب هولناك و كشنده ضلالت و گمراهي رهايي يابد.
حضرت امام جعفر صادق (ع) با تشكيل كلاس هاي درس و مرجع قرار دادن خود براي پاسخگويي به همه پيروان اسلام اعم از شيعيان و سني توانست اقتدار مكتب تشيع را با استدلال و منطق بر همه پيروان اسلام اثبات نمايد.
شاگردان حضرت امام جعفر صادق (ع) را نزديك به چهار هزار نفر روايت كرده اند كه در سايه تعليم آن حضرت فقهاي برجسته در جهان اسلام تربيت شدند و افرادي چون شافعي، مالك و ابوحنيفه از بزرگان اهل سنت نيز از محضر امام جعفر صادق (ع) كسب علم كرده اند.
6048/7196
خبرنگار: طيبه رحيمي انتشاردهنده: خليل تنيده