۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۳۹
کد خبر: 83129895
T T
۰ نفر
نمايندگان در بررسي لايحه بودجه 98 به حوزه آب و برق توجه كنند

بندرعباس- ايرنا- وزير نيرو گفت: از نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي خواستاريم تا در بررسي لايحه بودجه 98، به حوزه آب و برق توجه ويژه اي داشته باشند.

به گزارش ايرنا، رضا اردكانيان عصر دوشنبه در حاشيه بهره برداري از طرح تامين آب آشاميدني بندرعباس از سدهاي شميل و نيان، اظهار داشت: دولت تدبير و اميد در حوزه انرژي و تامين آب و برق كشور عملكرد درخشاني دارد.
وي افزود: با تلاش هاي صورت گرفته در طول 40 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي، 100 درصد جمعيت شهري و 75 درصد جمعيت روستايي كشور از سيستم هاي پايدار آب شرب برخوردار هستند.
وزير نيرو ادامه داد: در حوزه جمع آوري و تصفيه فاضلاب نيز 48 درصد مناطق كشور تحت پوشش قرار دارند.
وي تصريح كرد: با وجود شرايط فعلي و تحريم ظالمانه و يكجانبه آمريكا، خوشبختانه آهنگ توسعه كشور كند نشده و قطار رشد ايران در مسير خود با سرعت تمام در حركت است.
اردكانيان با تاكيد بر صرفه جويي هرچه بيشتر در مصرف آب، گفت: در استان هاي مرزي و هرمزگان به واسطه دسترسي به منابع آب دريا، تامين آب شرب مردم از دريا برنامه ريزي شده است.
وي در اين مراسم بر رعايت الگوي مناسب كشت در كشاورزي تاكيد و خواستار توجه ويژه به ارزش اقتصادي آب در ساير بخش ها نيز شد.
چند طرح بزرگ از جمله مرحله نخست آب شيرين كن 100 هزار مترمكعبي بندرعباس و نيروگاه هرمزگان در منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس نيز با حضور وزير نيرو به بهره برداري مي رسد.
بازديد از نيروگاه سيكل تركيبي كلاس F هنگام بندرعباس و بازديد از خط انتقال آب و آبشيرين كن يك ميليون متر مكعبي خليج فارس از ديگر برنامه هاي وزير نيرو است.
اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهوري به همراه وزيران نيرو، جهاد كشاورزي، راه و شهرسازي، تعاون، كار و رفاه اجتماعي و صنعت، معدن و تجارت و همچنين معاون توسعه روستايي و مناطق محروم نهاد رياست جمهوري و رييس بنياد مستعضفان به منظور بازديد و افتتاح چند طرح و پروژه مهم صنعتي، اقتصادي و عمراني دوشنبه از طريق فرودگاه بين المللي بندرعباس وارد هرمزگان شدند.
براساس برنامه اعلام شده، معاون اول رييس جمهوري طي امروز و فردا (دوشنبه و سه شنبه) ميهمان مردم هرمزگان است.
7198/6048