۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۸
کد خبر: 81714496
T T
۰ نفر

بخشش، زنداني محكوم به مرگ را از چوبه دار رهانيد

۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۸
کد خبر: 81714496
بخشش، زنداني محكوم به مرگ را از چوبه دار رهانيد

ايلام - ايرنا - با بخشش اولياي دم، زنداني 24 ساله ايلامي كه محكوم به قصاص نفس شده بود از پاي چوبه دار زندگي دوباره يافت.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي زندان هاي ايلام، محوطه زندان مركزي ايلام بار ديگر شاهد آزادي زنداني محكوم به مرگ و در انتظار اجراي حكم قصاص بود.
اين زنداني 24 ساله كه به جرم مباشرت در قتل عمد مدت شش سال است در زندان مركزي ايلام محبوس شده با پيگيري هاي مكرر رييس زندان و بزرگان هيات صلح و دوستي مددكاران اين زندان از مجازات قصاص رهايي يافت و به آغوش خانواده بازگشت.
رييس زندان مركزي ايلام گفت: اين اقدام بزرگ و بشر دوستانه جداي از اجر اخروي، اقدامي خداپسندانه و بسيار ارزشمند است كه توسط خانواده مقتول انجام شد و بخشش اولياي دم و گذشت آنها در زندانباني نوين امروزي اسلامي بسيار تاثير گذار و حايز اهميت است.
علي جابري افزود: وساطت ريش سفيدان و بزرگان استان و پيگيري هاي مكرر مسوولان زندان مركزي، اولياي دم از اجراي حكم قصاص زنداني صرفنظر كردند و وي را مورد بخشش قرار دادند.
وي اضافه كرد: در راستاي سياست حبس زاديي سازمان و كاهش جمعيت كيفري و با تاكيد مديركل زندان هاي استان ايلام مبني بر اجراي بخشنامه كاهش جمعيت كيفري، كماكان در راستاي رفع مشكلات زندانيان تلاش هاي بي وقفه صورت مي گيرد.
به گزارش ايرنا از ابتداي سال جاري تاكنون اين دومين فرد زنداني محكوم به اعدام است كه با بخشش اولياي دم به زندگي مجدد باز مي گردد.
بر اساس آمار منابع غير رسمي بيش از يك هزار نفر در زندان هاي ايلام دوران محكوميت خود را مي گذرانند.
7177/9002