۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۳
کد خبر: 83139075
T T
۰ نفر
آه مظلوميت مسلمانان گريبانگير كشورهاي غربي شده است

ايلام - ايرنا - فرمانده كميته جستجوي مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه دشمنان و دولت هاي استكباري خواهان اتحاد ملت هاي مسلمان منطقه از جمله ايران و عراق نيستند، گفت: امروز آه مظلوميت مسلمانان عالم گريباگير كشورهاي غربي شده و بيداري اروپايي آغاز شده است.

به گزارش ايرنا، سردار محمد باقرزاده روز سه شنبه در آيين استقبال از شهداي تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس در مرز مهران اظهار داشت: آتش فتنه اي كه جهان استكبار براي مسلمانان تدارك ديده است اكنون دامنگير خود كشورهاي اروپايي و غربي شده و ما شاهد بيداري اروپايي در كشورهاي مختلف اين قاره هستيم.
وي افزود: انقلاب اسلامي ايران باعث بيداري ملت هاي آزادي خواه مسلمان منطقه و اقصي نقاط جهان شد و حركت هاي استكبارستيزانه مردم منطقه و تشكيل جبهه هاي مقاومت استخوان زياده خواهي دولت هاي استكباري را شكست.
باقرزاده گفت: غربي ها با تجهيز و حمايت از گروهك هاي سفاك و خونريز تكفيري همچون داعش خون بيگناه هان زيادي را بر زمين ريختند و اكنون همان خون هاي به ناحق ريخته و آه مظلوميت كشورهاي مسلمان موجب شده كه شيرازه امور از دست اروپايي ها خارج و اعتراضات گسترده مردمي وضعيت اروپا نابسامان كرده است.
وي با اشاره به استقبال مردم از پيكر پاك شهدا گفت: نفس اين استقبال داراي پيامي روشن از سوي مردم و مسئولان است و اينكه ما بازماندگان همچنان با شهدا همپيمانيم و دلداده فرهنگ شهيدان و پايبند به آرمان شهدا هستيم.
وي اظهار داشت: امروز در آيين استقبال از شهدا هيات عراقي هم حضور دارند كه اين امر نشان دهنده اتحاد و همبستگي 2 دولت و ملت ايران و عراق است و بيانگر اين موضوع كه خون شهدا باعث نابودي حكومت ظالمانه صدام و رژيم بعث شد و مسير كربلا را هموار كرد.
به گزارش ايرنا، پيكرهاي مطهر 46 شهيد دوران دفاع مقدس پس از سال ها دوري از وطن امروز سه شنبه با انجام تشريفات قانوني از مرز رسمي مهران وارد كشورمان شد و به آغوش ميهن اسلامي بازگشت.
ار تفحص اين شهدا در منطقه زرباطيه و مندلي عراق در مهرماه سال جاري آغاز كه در نتيجه اين تفحص ها، پيكر مطهر 46 شهيد كشف شد.
اين شهدا در عمليات هاي مختلفي همچون كربلاي 6، والفجر 3 و نيز عاشوراي 2 حضور داشته اند.
از ميان اين شهدا يگان هاي مختلفي از جمله 88 زاهدان، 16زرهي قزوين، نيروي زميني ارتش و نيز لشكر نثر 5، 21 امام رضا (ع) و نيز لشكر 17 علي ابن ابي طالب (ع) و لشكر 41 ثارلله از سپاه بوده است.
پيكرهاي مطهر اين شهدا امشب در آييني با عنوان شبي با شهدا در مصلي بزرگ شهر ايلام مهمان مردم خواهند بود.
پس از وداع با پيكرهاي پاك شهدا به منظور استمرار كار شناسايي و در نهايت تشييع و تدفين به تهران منتقل مي شوند.
استان ايلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهيد، 10 هزار جانباز و 332 آزاده تقديم اسلام و انقلاب كرده است.
7172/6119