۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۲۵
کد خبر: 82531979
T T
۰ نفر
جهانگيري: برنامه دكتر روحاني براي اداره كشور برنامه كاملي است

ياسوج - ايرنا - اسحاق جهانگيري نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، برنامه دكتر حسن روحاني براي اداره كشور را يك برنامه كامل و جامع دانست و از مردم خواست به وي راي دهند.

به گزارش ايرنا، جهانگيري در جمع هواداران خود در مصلاي امام خميني (ره) ياسوج تاكيد كرد: كشور اكنون به رئيس جمهوري نياز دارد كه قادر باشد از همه توان و ظرفيت هاي ايران براي اعتلا و پيشرفت آن بهره ببرد و همه گروه ها، جريان هاي سياسي، نخبگان، علما و فرهيختگان و قشرهاي مختلف مردم را به صحنه آورده تا در توسعه كشور مشاركت كنند.
وي گفت: به رئيس حمهوري نياز داريم كه بتواند مديريت اقتصادي كشور را به سمتي ببرد كه منجر به ايجاد اشتغال شده و همه مردم از اقتصاد منتفع شوند.
وي تصريح كرد: شرايط كنوني رئيس جمهوري مي خواهد كه بتواند با ديپلماسي قوي سايه جنگ را از سر كشور و ملت ايران دور كند و چنين ويژگي هاي مهمي تنها در حجت الاسلام دكتر حسن روحاني وجود دارد.
جهانگيري ادامه داد: مردم نبايد فريب شعارها و وعده هاي دروغين و خيالبافي برخي افراد را بخورند و فردي كه در زندگي كاري خود يك روز كار اجرايي نكرده است چگونه مي تواند رئيس جمهوري ملت بزرگ ايران شود.
نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، از مردم خواست كه سوابق كاري نامزدها را بررسي كنند تا بدانند كه روحاني قوي ترين مرد دپلماسي ايران است به طوري كه توانست با كمك تيم مذاكره كننده هسته اي توانمند بزرگترين گفت و گوي سياسي تاريخ جهان را در مقابل قدرت هاي بزرگ دنيا هدايت كرده و سرافراز بيرون آيد.
به گفته وي، روحاني توانست مسير اقتصاد كشور را به مسير صحيح برگرداند تا تورم كاهش يافته و قدرت خريد مردم افزايش يابد.
جهانگيري با تشريح وضعيت كشور گفت: ما به دنبال عزت ايران، كشور توسعه يافته، زندگي عزتمند و با شرافت براي مردم هستيم به طوري كه هيچكس گرسنه سر بر بالين نگذارد و همگان داراي شغل و درآمد باشند.
وي افزود: همه به دنبال احياي آرمان هاي بزرگ نظام اسلامي، انقلاب، امام خميني (ره) و رهبري معظم هستيم و تبلور اين رويداد در انتخابات رياست جمهوري اتفاق مي افتد.
وي تاكيد كرد: جهان به انتخابات رياست جمهوري ايران چشم دوخته است و بايد در انتخاب فرد اصلح براي نخستين مقام اجرايي كشور دقت شود.
جهانگيري اظهاركرد: ايران در منطقه اي قرار دارد كه شعله هاي جنگ در آن گسترده شده و گروهك هاي تروريستي و تكفيري در آن كشتار مي كنند؛ جنگ طلبان در آمريكا عليه ايران فرياد جنگ سر مي دهند؛ ملت ايران با شركت گسترده در انتخابات با اقتدار از نظام و انقلاب دفاع و مقابل بي تدبيري هاي غربي ها ايستادگي مي كنند.
نامزد انتخابات رياست جمهوري گفت: مردم از ياد نبرده اند سال هايي را كه قيمت كالاها به صورت لحظه اي تغيير مي كرد و كارخانه ها تعطيل مي شد اما دولت يازدهم با تدبير كشور را در مسير صحيح توسعه قرار داد و اين مسير در دولت دوازدهم نيز ادامه خواهد يافت.
جهانگيري افزود: دولت دوازدهم برنامه جامعي براي حل مشكلات مناطق محروم كشور از جمله كهگيلويه و بويراحمد طراحي كرده و با برنامه هاي دقيق پرداخت يارانه كنوني را استمرار مي دهد.
وي ادامه داد: از ابتداي امسال به هر خانواده نيازمند ماهانه بين 2 تا هفت ميليون ريال مستمري پرداخت مي شود كه اين امر در مرحله نخست مختص افراد زير پوشش نهادهاي حمايتي است و در مرحله دوم شامل ديگر قشرهاي نيازمند جامعه هم مي شود.
جهانگيري گفت: تصميم مهم ديگر دولت كنوني و دوازدهم، سهام دار كردن 50 ميليون ايراني در كارخانه هاي كشور است و تا شهريور آينده خانواده پنج نفره ايراني 100ميليون ريال سهام عدالت در كارخانه ها خواهد داشت.
نامزد انتخابات رياست جمهوري در ادامه اظهار كرد:براي حل مشكلات كشور به يك راه حل مدرن رسيده كه همان استفاده از مدل برجام است و بايد براي حل مشكلات كشور در هر حوزه از قوي ترين كارشناسان استفاده شده و همه توان كشور نيز از آن حمايت كند.
جهانگيري افزود: كشور بيش از هر زمان ديگري به وحدت، گفت و گوي ملي و انسجام نياز دارد و نبايد جا براي هيچ فرد، گروه و قشري تنگ شود.
به گفته وي، هدف مشترك مردم و مسئولان كشور بايد پيشرفت ايران و سربلندي نظام و انقلاب باشد و اين دست يافتني است.
جهانگيري تاكيد كرد:مردم ايران با انتخاب روحاني در 29 ارديبهشت براي حل بقيه مشكلات كشور در زمينه هاي مختلف دولت را ياري مي دهند و در اين روز بزرگ صميميت، وحدت و انسجام خود را به نمايش خواهند گذاشت.
وي تاكيد كرد: دولت براي استان كهگيلويه و بويراحمد كه از نظر منابع، نفت و گاز، طبيعت و آب غني است برنامه توسعه اي دارد و خودم مسئول پيگيري اين امر خواهم بود.
جهانگيري اذعان كرد: اين استان با داشتن اين همه منابع و ظرفيت نبايد محروميت را يدك بكشد بلكه بايد روز به روز توسعه يابد.
1662/7535/8005/ 6037
خبرنگاران: مسعود عليزاده و منصور زرگر **انتشار دهنده:حسينعلي راشكي