۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۹:۳۸
کد خبر: 82758096
T T
۰ نفر
سطح گلخانه هاي توليد گل كهگيلويه و بويراحمد 2 برابر شد

گچساران - ايرنا- مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد گفت: سطح گلخانه هاي توليد گل در اين استان نسبت به سال 1392 ، 2 برابر افزايش يافته است.

زواره آزادپور روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: سطح گلخانه هاي كهگيلويه و بويراحمد در سال 1392 هشت هكتار بود و در سال 1396 به 16 هكتار رسيده است.
مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: براساس آمار ميزان توليد اين محصول در پايان سال 92 در كهگيلويه و بويراحمد 9 ميليون و 835 هزار شاخه بود كه امسال به 20ميليون شاخه گل در سال جاري رسيده است.
وي بيان كرد: هم اكنون پنج گلخانه توليد گل در كهگيلويه و بويراحمد در حال ساخت است كه با تكميل آنها افزون بر ايجاد 24 شغل مستقيم 2 هكتار به سطح گلخانه ها افزوده خواهد شد.
آزادپور همچنين از معرفي 10 سرمايه گذار براي دريافت تسهيلات به بانك براي احداث گلخانه هاي پرورش گل در كهگيلويه و بويراحمد خبر داد.
وي اظهار داشت: ظرفيت توليد گل رز در اين استان نسبت به سال قبل بيش از 12 درصد افزايش يافته است.
وي با اشاره به اينكه ميزان توليد گل رز اين استان در سال 1395 بيش از 17 ميليون و 500 هزار شاخه بود.
آزادپور بيان كرد: افزوده شدن چهار واحد توليد گل رز باعث رشد توليد اين محصول بوده است.
وي اظهار كرد:هم اكنون 194 نفر در گلخانه هاي كهگيلويه و بويراحمد مشغول بكار هستند.
آزادپور تصريح كرد: دلسيوتنا، فيستا، آوالانچ، ردوان، تابسان، اورانجيوس، آنجلينا و سامورايي از مهمترين ارقام گل رز توليد شده در اين استان است.
وي افزود: فراهم كردن زمينه صادرات اين محصول، توسعه گلخانه‌هاي انفرادي و فعال كردن مجتمع‌هاي گلخانه‌اي در شهرستان‌ها از عمده برنامه‌هاي جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد در اين بخش است.
وي انجام آموزش‌هاي تخصصي رايگان و پرداخت تسهيلات بانكي را از ديگر برنامه‌هاي حمايتي دولت براي افزايش توليد گل رز هلندي در اين استان ذكر كرد.
كهگيلويه و بويراحمد با 713 هزار نفر جمعيت و اقليمي چهار فصل نقش مهمي در تأمين نيازهاي ضروري بازار استان‌هاي جنوبي كشور دارد.
سالانه 850 هزار تن انواع محصول كشاورزي در 270 هزار هكتار زمين كشاورزي اين استان توليد مي‌شود.
خبرنگار: فرزانه شريفي**انتشار دهنده: عليزاده
8143/1662