۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۱۸
کد خبر: 82672999
T T
۰ نفر
شیرخوارگان حسینی در خوزستان یاد كوچكترین شهید كربلا را گرامی داشتند

اهواز ـ ایرنا ـ همایش شیرخوارگان حسینی صبح جمعه هم زمان با سراسر كشور در شهرهای مختلف استان خوزستان برگزار‌ شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا امروز در اولین جمعه ماه محرم‌الحرام، مراسم شیرخوارگان حسینی و روز جهانی علی اصغر(ع) هم زمان با سراسر كشور در خوزستان نیز برگزار شد، این مراسم همانند سال‌های گذشته در شهرستان‌های سراسر استان نیز برگزار شد و مساجد و حسینیه‌ها میزبان شیرخوارگان حسینی بودند.
مراسم محوری روز جهانی علی اصغر(ع)، از ساعت 8:30 امروز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز آغاز شد.
در این آیین مادران با نوزادان شیرخوار خود كه لباس سبز به عنوان نماد پرچم علوی بر تن دارند ، با پیشانی بندهای یاحسین(ع)، لبیك یاحسین(ع)، یا ابوالفضل(ع) و یا صاحب الزمان(عج) در این همایش حضور یافتند.
مادران و شیر خوارگان حسینی در این آیین عزاداری با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت علی اصغر (ع) طفل 6 ماهه حاضر در كربلا، اعلام كردند آموزه های قیام كربلا و درس بزرگ آن و همچنین پیام آنرا از كودكی و شیر خوارگی در وجود كودكان خود ماندگار كرده اند.
مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز صبح روز جمعه مملو از شیرخوارگان سبزپوش بود، مادران با پوشاندن لباس سبز بر تن كودكان خود، یاد كوچك ترین شهید دشت كربلا علی اصغر(ع) را گرامی داشتند و با بر دست گرفتن كودكان خردسال خود نشان دادند راه علی اصغر(ع) همواره ادامه دارد.
در پایان مراسم، فریاد یا حسین(ع) مادرانی كه فرزندان خود را بر دست گرفته بودند فضای مصلای مهدیه اهواز را پر كرد و مادران سوگوار حسین(ع)، گهواره علی اصغر(ع) را كه از میان جمعیت عبور می كرد با قطرات اشك خود مشایعت كرده و به یاد بی تابی مادر علی اصغر(ع) بر سر و سینه زدند.
اجتماع مادران و شیرخوارگان حسینی كه به مناسبت بزرگداشت روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) برگزار می شود٬ روایتگر حادثه عاشورا و مظلومیت یاران آن حضرت است.
7164/6068
خبرنگار: عاطفه جوادی** انتشار:محمدعلی فریدپناه