سازماندهي امكانات سوخت رساني به زائران اربعين حسيني در مسيرهاي منتهي به پايانه چذابه

اهواز - ايرنا - سرپرست شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي منطقه خوزستان (اهواز) گفت: همه امكانات لازم براي سوخت رساني به زائران اربعين حسيني در مسيرهاي منتهي به پايانه مرزي چذابه سازماندهي شده است.

به گزارش ايرنا داريا اخگر دوشنبه در نشست ستاد اسقبال از زائران اربعين حسيني در محل سرسراي اداري اين شركت در اهواز افزود: برنامه جامع سوخت رساني {گازوئيل و بنزين ) و پذيرايي از زائران اربعين حسيني در اين شركت تدوين شده و طبق برنامه زمان بندي شده ، سوخت مورد نياز تامين و ذخيره سازي مي شود.
وي گفت:2 جايگاه سوخت رساني به صورت شبانه روزي در مرز چذابه مستقر مي شود كه يكي جايگاه بنزين و يكي گازوئيل با ظرفيت 52 هزار ليتر آماده توزيع سوخت مورد نياز زائران خواهد بود.
اخگر افزود: جايگاههاي عرضه سوخت در مسير بيدروبه ،حسينيه، پل زال، شوش و الهايي تا مسيرهاي فكه به چذابه و اهواز به بستان به اندازه كافي ذخيره سوخت پيش بيني شده و جاي هيچ نگراني وجود ندارد.
سرپرست شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي منطقه خوزستان(اهواز) افزود: با برنامه ريزي صورت گرفته ، سوخت به هر مقدار كه نياز باشد در مسيرهاي ياد شده تامين خواهد شد.
سيد اسد ميرعالي فرمانده پايگاه مقاومت بسيج شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه خوزستان (اهواز) نيز از آمادگي ارائه خدمات مورد نياز و پذيرايي از زائرين اربعين حسيني (ع) خبر داد و گفت:مجتمع خدماتي رفاهي پايگاه مقاومت بسيج شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي منطقه خوزستان(اهواز) با 140 تخت، آماده پذيرايي از زائران اربعين حسيني است.
وي از استقرار موكب و پذيرايي در منطقه صفر مرزي چذابه خبر داد و گفت: همه جايگاههاي عرضه فرآورده هاي نفتي در همه مسيرهاي منتهي به پايانه مرزي چذابه فعال و امكانات و سرويس هاي بهداشتي براي زائران فعال مي شود.
ميرعالي گفت: خدمت رساني به زائران اربعين حسيني از 15روز قبل از روز اربعين تا سه روز پس از آن ادامه خواهد داشت ولي در صورت درخواست مسئولان و ستاد اربعين حسيني امكان تداوم خدمت رساني وجود دارد.
اربعين حسيني 18آبان است ولي از حدود 15روز پيش از آن تا سه روز پس از آن ، كاروان هاي زيارتي در پايانه هاي چذابه و شلمچه در حال تردد هستند.
به گزارش ايرنا پايانه مرزي چذابه در 110كيلومتري شمال غرب اهواز و پايانه مرزي شلمچه در 16كيلومتري غرب خرمشهر 2 كانون از سه كانون اصلي تردد زائران اربعين حسيني در سال 1395 بود.
در اربعين حسيني پارسال حدود 430هزار زائر از پايانه چذابه و 650هزار زائر از طريق مرز شلمچه راهي عتبات عاليات شدند.
پيش بيني شده در اربعين امسال شمار زائران 20 تا 30 درصد افزايش يابد.
امسال مرز خسروي در استان كرمانشاه براي تردد زائران اربعين حسيني نيز آماده شده است.
حركت كاروان هاي اربعين حسيني از 2 مرز چذابه و شلمچه از سال 1392 با وجود نبود بسياري از امكانات و فقدان زيرساخت هاي لازم شروع شد و هر سال بر عظمت و شور اربعين حسيني افزوده مي شود.
مشاركت همه جانبه مردم به خصوص جوانان و نوجوانان خوزستاني در پذيرايي از زائران اربعين حسيني ، از جلوه هاي برجسته و به ياد ماندني حماسه اربعين است.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار :كبري آقازري