۲ تیر ۱۳۹۷، ۲۲:۵۰
کد خبر: 82950731
T T
۰ نفر
دولت و قوه قضائيه با محتكران برخورد كنند

اهواز – ايرنا – نماينده ولي فقيه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز با انتقاد از بازار سياه به وجود آمده در كشور گفت: دولت و قوه قضائيه بايد با محتكران برخورد جدي انجام دهند.

به گزارش ايرنا آيت‌الله به نقل از دفتر نماينده ولي فقيه در خوزستان سيدمحمدعلي موسوي جزايري روز شنبه در جمع مسئولان قضايي استان در بيت امام جمعه اهواز با اشاره به افزايش افسار گسيخته اجناس و احتكار سكه در تهران توضيح داد:محتكران تنها قصد براندازي نظام اسلامي را دارند و كار آن ها به سخره گرفتن دولت و نظام در ناديده گرفتن مقررات است.
وي گفت: ابراز تاسف دولت و قوه قضاييه نسبت به وضع اقتصادي فعلي كشور به تنهايي كافي نيست زيرا آنان مجري عدالت هستند و طبق قانون اساسي براي ريشه كن كردن ظلم و ناعدالتي در كشور بايد تلاش كنند.
نماينده ولي فقيه در استان خوزستان گفت: وظيفه دولت، قوه قضاييه و مسئولان مبارزه با احتكار‌كنندگان بوده و بايد جلوي اين افراد كه قصد براندازي نظام را دارند را بگيرند و سكوت در برابر اين معضل قابل قبول نيست.
وي با اشاره به شناسائي 50 محتكر سكه در تهران گفت: جايگاه نيروي انتظامي در چنين مسائلي مهم است و بايد با برخورد با اين افراد نگذارند نظام اقتصادي به پرتگاه نزديك شود.
آيت الله موسوي جزايري اعتراض به محتكران را تكليف شرعي دانست و افزود: علما و مسئولان نبايد نسبت به گراني و احتكار سكوت كنند.
وي همچنين بيان كرد: با توجه به وضعيت آب و هوا در مناطق گرمسير و نبود توليد داخلي كولر گازي لازم است اين كالا را از خارج وارد كنيم كه با توجه به گرماي هوا وجود كولر يك مسأله حياتي تلقي مي‌شود اما اين وسيله خنك كننده در بازار بسيار گران شده است.
نماينده ولي فقيه در استان خوزستان ادامه داد: بازاريان در پاسخ به افزايش قيمت مي‌گويند دولت به ما دلار نمي‌دهد و ما مجبور هستيم دلار گران تهيه كنيم در نتيجه خريد وسايل براي فروشنده گران تمام مي‌شود كه دولت بايد به اين ادعاي آنها پاسخ دهد.
وي افزود: اگر دولت دلار به نرخ دولتي به بازاريان داده است اما تاجران منكر اين موضوع هستند مسئولان امر بايد با نفي كنندگان دريافت دلار دولتي برخورد كنند تا مسئله خاتمه يابد.
آيت‌الله جزايري با اشاره به عرضه مستقيم كالا گفت: اگر ثابت شود كه دولت دلار دولتي (4200 تومان) را تزريق كرده و عده‌اي براي منافع خود منكر آن هستند پس دولت خود وارد عمل شود و وسايل خنك كننده مانند كولر را خريداري و به صورت مستقيم به مردم عرضه كند.
يكم تا هفتم تيرماه در تقويم رسمي كشور به نام هفته قوه قضاييه نام گذاري شده است.
7164/6064