۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۱
کد خبر: 82998779
T T
۰ نفر
ساخت و ساز مواكب اربعين حسيني در 2 مرز چذابه و شلمچه آغاز شد

اهواز - ايرنا - رييس كميته تغذيه ، اسكان و جذب مشاركت هاي مردمي ستاد اربعين خوزستان گفت: ساخت و ساز مواكب (مراكز پذيرايي) اربعين حسيني، با واگذاري زمين به هيات هاي مردمي، در نزديكي 2 گذرگاه مرزي چذابه و شلمچه آغاز شد.

حجت الاسلام سيدمحمود موسوي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در مجموع براي ساخت 301 موكب مردمي در محل جديد استقرار مواكب در سه كيلومتري مرز چذابه، مجوز صادر شده و در چند روز اخير مقدمات ساخت و ساز مواكب با استفاده از نيروهاي داوطلب و هداياي مردمي شروع شده است.
وي گفت: در مرز شلمچه نيز ساخت و ساز 300 موكب در مكان قديم (فعلي) شروع شده و تا پيش از ماه صفر مواكب آماده پذيرايي از زائران اربعين حسيني مي شوند.
رييس كميته تغذيه ، اسكان و جذب مشاركت هاي مردمي ستاد اربعين خوزستان در ادامه افزود: محل استقرار مواكب مردمي داراي امكانات آب سالم و بهداشتي ، فاضلاب ، برق و روشنايي و جاده دسترسي است و همه امكانات مورد نياز زائران در ايام اربعين حسيني توسط مردم و هيات هاي مذهبي تامين خواهد شد.
حجت الاسلام موسوي در ادامه با بيان اينكه 400 موكب بين راهي در مسيرهاي منتهي به مرزهاي چذابه و شلمچه نيز توسط مردم در شهرها و روستاها به صورت خودجوش برپا مي شود گفت: از تجارب سال هاي گذشته براي خدمت رساني بهتر به زائران اربعين حسيني استفاده خواهد شد.
به گفته وي براي استقرار 60موكب از خوزستان در شهرها و مسيرهاي منتهي به كربلا و نجف در خاك عراق نيز برنامه ريزي شده است.
وي ادامه داد: همه هزينه هاي آيين هاي اربعين حسيني در گذرگاه مرزي چذابه در 110كيلومتري شمال غرب اهواز و مرز شلمچه در 16كيلومتري غرب خرمشهر توسط مردم ، هيات هاي مذهبي و واقفين تامين مي شود و هيچ اعتبار دولتي در اين خصوص استفاده نخواهد نشد.
به گزارش ايرنا در اربعين پارسال حدود 380هزار نفر از مرز چذابه و 650هزار زائر از مرز بين المللي شلمچه راهي عتبات عاليات شدند.
حركت كاروان هاي مردمي براي حضور در مراسم اربعين حسيني در كربلاي معلي به تدريج از اوايل ماه صفر شروع مي شود.
بر اساس تقويم رسمي كشور ، هشتم آباه 1397روز اربعين حسيني است.
6065/ 6037