۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۳۰
کد خبر: 83068482
T T
۰ نفر
كاروان پياده روي 40هزار نفري 'مشايه الاهواز' به حركت درآمد

اهواز - ايرنا - در آستانه اربعين شهادت مظلومانه و غريبانه سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) و ياران و اصحاب بزرگوار آن حضرت ، حركت كاروان پياده روي 40هزار نفري 'مشايه الاهواز' بعدازظهر سه شنبه از كوي علوي اهواز به سمت گذرگاه مرزي چذابه آغاز شد.

به گزارش ايرنا اين كاروان كه حركت خودجوش و معنوي خود را در آستانه حركت كاروان هاي اربعين حسيني از سراسر كشور به سمت گذرگاه هاي مرزي خوزستان و پيوستن به كنگره اربعين حسيني در كربلا شروع كرده اند در مدت سه روز پياده روي ، خود را به گذرگاه مرزي چذابه در 110كيلومتري شمال غرب اهواز مي رسانند و بيرق سرخ عزاداري را در اين منطقه به اهتزاز در مي آورند.
بسياري از جوانان و نوجوانان مشتاق نيز در مسير حركت اين كاروان در شهرهاي حميديه ، سوسنگرد و بستان و روستاهاي اطراف به اين كاروان حسيني مي پيوندند تا محبت و عشق قلبي خود را به سيدالشهدا(ع) ابراز كنند.
حجت الاسلام سيدمحمود موسوي رئيس كميته جذب مشاركت هاي مردمي ، اسكان و تغذيه ستاد اربعين خوزستان به خبرنگار ايرنا گفت: كاروان مشايه الاهواز' براي چهارمين سال متوالي است كه حركت خود را از مناطق حاشيه اي اهواز شروع كرده و به صورت منسجم و منظم مسير 110كيلومتري اهواز تا مرزچذابه را طي مي كنند و تعداد زيادي از اين كاروان پس تشريفات قانوني رهسپار كربلاي معلي مي شوند.
وي گفت:بسياري از دوستداران و دلدادگان به اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام در طول مسير از اين كاروان عشاق استقبال كرده و از آنان به شايستگي پذيرايي مي كنند.
حجت الاسلام موسوي با اشاره به اينكه هماهنگي لازم با پليس راه و نيروي انتظامي براي تامين امنيت اين كاروان انجام شده است افزود: اين حركت سرآغاز حركت عظيم و عاشق گونه زائران اربعين حسيني به سمت گذرگاه هاي مرزي چذابه و شلمچه است.
در نخستين ساعات شروع حركت كاروان پياده روي مشايه الاهواز ، بسياري از مواكب كه دو سوي مسير 'طريق الحسين' (اهواز - چذابه) مستقر شده اند ، از اين كاروان با شربت و چاي و قرباني گوسفند استقبال كردند.
بنا به اين گزارش مواكب مردمي در گذرگاه مرزي چذابه از امروز سه شنبه با برافراشتن بيرق سرخ حسيني ، پذيرايي از زائران اربعين حسيني را شروع كرده اند.
پيش بيني شده از روز جمعه 27مهر ماه با خنك شدن هوا ، حركت كاروان هاي اربعين حسيني به سمت 2 گذرگاه مرزي چذابه و شلمچه شتاب مي گيرد و تا چند روز مانده به روز اربعين به اوج خود مي رسد.
پيش بيني شده بيش از يك ميليون زائر از سراسر ايران اسلامي و 93 كشور جهان از طريق مرزهاي چذابه و شلمچه خود را به اجتماع عظيم اربعين حسيني در كربلاي معلي برسانند.
براساس تقويم رسمي كشور هشتم آبان ، مطابق با بيستم صفر ، روز اربعين است.
6065/6002