۱۷ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۵۶
کد خبر: 83162466
T T
۰ نفر
چهارمين نشست پيگيري حل مشكلات شركت نيشكر هفت تپه برگزار شد

اهواز - ايرنا - چهارمين نشست پيگيري حل مشكلات شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه يكشنبه به رياست دادستان عمومي و انقلاب اهواز و با حضور مديرعامل شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه و جمعي از مسئولان استاني در محل مجتمع قضايي شهيد باهنر اهواز برگزار شد.

به گزارش ايرنا در اين نشست كه فرماندار شوش ، مديركل انتظامي و امور مرزي استانداري خوزستان و تعدادي از مسئولان استاني نيز حضور داشتند موضوع مطالبات شركت توزيع برق خوزستان و تامين اجتماعي از شركت نيشكر هفت تپه بررسي شد.
تامين اجتماعي خوزستان سه هزار و 510ميليارد ريال و شركت توزيع برق خوزستان 350ميليارد ريال از شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه مطالبه دارند.
شركت توزيع برق خوزستان متعهد شد مقدمات جداسازي برق منازل مسكوني را از برق صنعتي شركت انجام دهد تا هزينه هاي شركت نيشكر هفت تپه بي رويه افزايش نيابد و براي هر واحد مسكوني سازماني كنتور برق نصب كند.
در اين نشست چهارساعته مقرر شد شركت كشت و صنعت هفت تپه نيشكر هيچ بدهي جديد ايجاد نكند و بدهي جاري (ماهانه) را نيز پرداخت كند.
تامين اجتماعي خوزستان نيز متعهد شد امسال 97نفر از كاركنان نيشكر هفت تپه را با دريافت 20 ميليارد ريال به صورت نقد و 30ميليارد ريال در اقساط 9 ماهه بازنشسته كند.
قرار شد بدهي شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه با معرفي و فروش يكي از املاك خود ، بخش مهمي از بدهي خود را به تامين اجتماعي خوزستان پرداخت كند.
نيمي از مطالبات تامين اجتماعي از شركت كشت و صنعت هفت تپه مربوط به جريمه ديركرد اين شركت است.
اميد اسد بيگي مديرعامل شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه نيز با بيان اينكه اين شركت ماهانه 100ميليارد ريال پرداختي دارد گفت: در ماه هاي اخير اين شركت 400ميليارد ريال پرداختي به كارگران داشته است.
وي موضوع فراري شدن خود از كشور را كه در برخي رسانه هاي مجازي مطرح شده بود رد كرد و افزود: همه تلاش مجموعه مديريتي اين شركت بر حل مشكلات اين واحد صنعتي و رساندن توليد سالانه 100هزار شكر در فرايند سه تا چهارساله متمركز شده است.
وي يكي از مشكلات فعلي اين شركت را تراكم نيرو بيان كرد.
تامين اجتماعي در سال هاي 1395 تا 1396 يك هزار و 147 نفر از كارگران و كاركنان شركت نيشكر هفت تپه را بازنشسته كرده بدون اينكه اعتباري از شركت دريافت كند.

** هيچ فردي از نيشكر هفت تپه در بازداشت نيست
دادستان عمومي و انقلاب مركز خوزستان با بيان اينكه هيچ فردي از مجموعه كارگران هفت تپه در بازداشت نيست بيان كرد: هجمه رسانه اي مبني بر بازداشت اسماعيل بخشي از كاركنان كشت و صنعت هفت تپه گوشه اي از سناريوي طراحي شده معاندان انقلاب اسلامي است.
عباس حسيني پويا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:رسانه هاي معاند كه ضديت آنان با انقلاب و نظام اسلامي به اثبات رسيده تلاش گسترده اي در راستاي دامن زدن به مسايل كارگري انجام داده كه دروغ پردازي آنان كاملا روشن است.
وي با بيان اينكه تعميرات اساسي (اورهال) كارخانه نيشكر هفت تپه به اتمام رسيده و با برداشت نيشكر ، توليد شكر از سرگرفته مي شود گفت:رسانه هاي معاند تلاش دارند با شايعه پراكني فضاي كارگري را ناامن كنند تا توليد در كشور متوقف شود.
دادستان عمومي و انقلاب اهواز در ادامه از تشكيل كارگروه پيگيري حل مشكلات شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه با هدف سامان بخشيدن به مسايل اين واحد صنعتي در شمال خوزستان خبرداد.
حسيني پويا افزود: اين كارگروه تا حل نهايي همه مشكلات اين كشت و صنعت به فعاليت خود ادامه مي دهد.
كشت و صنعت نيشكر هفت تپه در ماه هاي اخير با تجمع هاي كارگري رو به رو بود. پرداخت مطالبات معوقه و بازگشت مالكيت اين كشت و صنعت از بخش خصوصي به دولتي 2 خواسته كارگران اين مجتمع بوده است.
6065/ 6037