۲۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۴۵
کد خبر: 83210209
T T
۰ نفر
آیینهای عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرهای خوزستان برگزار شد

اهواز-ایرنا- آیینهای عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرها و روستاهای مختلف استان خوزستان برگزار شد و ائمه جمعه در خطبه های این هفته به تبیین مسایل روز كشورو جهان اسلام پرداختند.

حضور تماشایی مردم در 22 بهمن جلوه ای از شكست های آمریكا بود
امام جمعه دزفول با گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حضور تماشایی مردم در راهپیمایی 22 بهمن جلوه ای از شكست های 40 سال اخیر آمریكا در مقابل ملت ایران بود.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهر افزود: قدرتمند ترین سلاح جمهوری اسلامی اراده، ایمان و حضور مردم است.
وی با بیان اینكه حضور مردم در صحنه بازدارنده است، اظهار داشت: پیروزی ملت ایران نتیجه صبر، استقامت و پایداری مردم در مقابل مشكلاتی است كه دشمنان برای ما بوجود آورده اند.
امام جمعه دزفول با بیان اینكه راهپیمایی 22 بهمن امسال باشكوه تر از همیشه برگزار شد، افزود: یكی از پیامدهای این راهپیمایی بزرگ تقویت جمهوریت و قدرت نظام بود.
وی نمایش و مانور قدرت و اتحاد مردم و امیدواری دوستداران داخلی و خارجی انقلاب را از دستاوردهای راهپیمایی 22 بهمن دانست و گفت: دوستان انقلاب بعد از 40 سال با دیدن این حضور باشكوه روحیه گرفتند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به زمان شناسی ملت ایران افزود: مردم با وجود مشكلات اقتصادی به صحنه آمدند و ضعف مدیریت ها را به حساب انقلاب نگذاشتند.
وی با بیان اینكه مردم ایران به بلوغ فكری، سیاسی و اجتماعی رسیده اند، گفت: افزایش اتحاد ملت در برابر تهدیدهای دشمن از دستاوردهای 22 بهمن امسال بود و بار دیگر خطای آمریكا را در محاسباتش نشان داد.
امام جمعه دزفول هدف آمریكا را جدا كردن مردم از نظام دانست و افزود: مردم به خوبی وظیفه خود را انجام دادند و سنگ تمام گذاشتند اكنون نوبت مسئولان است كه به وظایف خود عمل كنند.
وی تنها راه برون رفت از مشكلات كشور را مدیریت جهادی عنوان كرد و گفت: راهپیمایی 22 بهمن در تمام نقاط كشور با وجود تهدیدهای دشمنان با حضور پیر و و جوان برگزار شد و رسانه های غرب پس از برگزاری راهپیمایی، نسبت به شكست سیاست های آمریكا علیه ایران اعتراف كردند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به بیان نقشه راه انقلاب و كشور توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: حضرت آقا از انقلاب اسلامی به عنوان پدیده ای زنده، با اراده و دارای انعطاف و آماده تصحیح خطاهای خویش یاد كردند.
وی با اشاره به تاكید رهبر معظم انقلاب به نقش جوانان در پیشبرد اهداف نظام افزود: دهه های آینده دهه های جوانان است و آنها باید شعار 'ما می توانیم' را سرلوحه كارهای خود قرار دهند.
وی تحریم های دشمنان را منشا بركات زیادی برای انقلاب اسلامی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب جوانان را به معنویت، اخلاق، مبارزه با فساد و عزت ملی توصیه كرد.
خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه با اشاره به اجلاسیه ضد ایرانی ورشو اظهار داشت: این اجلاسیه شكست دیگری برای آمریكا در امور بین الملل بود.
وی با بیان اینكه دوسوم منافقان حاضر در این اجلاسیه، ایرانی نبودند، افزود: تعداد زیادی از كشورها از شركت در این اجلاسیه انصراف دادند و تعداد زیادی در سطح مسئولان رده پایین شركت كردند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به شهادت مظلومانه كودك 6 ساله شیعه عربستانی اظهار داشت: شهادت این كودك به جرم صلوات فرستادن مادرش توسط یك فرد وهابی سند مظلومیت شیعه است.
وی افزود: مجامع مدعی حقوق بشر در قبال این اقدام فجیع نیز سكوت كردند.
امام جمعه دزفول با اشاره به عملیات تروریستی علیه پاسداران ایران اسلامی در خاش گفت: دشمنان انقلاب نتوانستند عظمت و بزرگی 22 بهمن را تحمل كنند و دست به انجام این عملیات زدند.
وی با بیان اینكه این اقدام تروریستی توسط جیره خواران استكبار انجام شد، افزود: رزمندگان اسلام از بانیان این عملیات تروریستی انتقام سختی خواهند گرفت.
حجت الاسلام قاضی دزفولی خواستار توجه جدی مسئولان به پل باستانی دزفول شد و گفت: رهاسازی آب و افزایش دبی رودخانه دز این پل را به مخاطره انداخته و لازم است اقدامات لازم برای حفظ آن انجام شود.


/6002/3022

امام جمعه اندیمشك: سهم ما از اقتصاد دنیا با سازش به دست نمی آید

امام جمعه اندیمشك با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت های كشور در بخش اقتصادی گفت : سهم ما از اقتصاد دنیا با سازش با دشمنان به دست نمی آید.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری در خطبه های این هفته نماز جمعه اندیمشك افزود: گفتمان اقتصاد مقاومتی راهی برای بهتر زیستن و رسیدن به دستاوردهای بیشتر است.
وی اظهار كرد:این گفتمان به معنای این است كه ما كارگر جهان نیستیم و باید با استفاده از توان داخلی و ظرفیت های موجود ، به شرایط بهتر دست پیدا كنیم.
وی افزود:ما می توانیم قدرتمند و ثروتمند باشیم به شرطی كه از علم و فناوری و داشته های خود به نحو شایسته بهره ببریم.
امام جمعه اندیمشك بیان كرد:تاكید رهبر معظم انقلاب ، توجه به جوانان و اقتصاد مقاومتی است كه باید مورد توجه قرار گیرند.
وی گفت:در برخی حوزه های مدیریتی هنوز به جوانان اجازه عرض اندام داده نشده است كه باید با اعتماد بیشتر به نسل جوان و نخبگان جوان این فرصت برای آنها فراهم شود.
وی با قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن ماه گفت:مردم در این راهپیمایی سنگ تمام گذاشته و بار دیگر به دشمن ثابت كردند پای اهداف و آرمان های انقلاب هستند.
حجت الاسلام حسینی نوری افزود:ما سختی ها را پشت سر گذاشته ایم و امروز انقلاب اسلامی در سطح جهان به جایگاه ارزنده ای دست پیدا كرده است.
وی با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت:این بیانیه مورد توجه رسانه های بین المللی قرار گرفت و فصل جدیدی در زندگی انقلاب اسلامی ایران به وجود خواهد آورد.
وی خاطرنشان كرد:بایدها و نبایدهای این بیانیه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
7281/6002

امام جمعه خرمشهر: مسئولان نظام خالصانه به مردم خدمت كنند
امام جمعه خرمشهر گفت: مسئولان نظام با تفكر انقلابی و مدیریت جهادی خالصانه به مردم خدمت كنند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فر در آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته در مسجد جامع خرمشهر اظهار داشت: مسئولان بیایید در این دهه پنجاه ساله خالصانه به مردم خدمت كنیم و تمام داشته های خود را در طبق اخلاق قرار دهیم.
حجت الاسلام موسوی فر افزود: چهل سال از انقلاب اسلامی گذشت و در تمام این دوران اگر دلزدگی احساس می شود نسبت به برخی رفتارهای مسئولان نظام است كه باید به چارچوب انقلاب برگردند و هر كجا شعارهای انقلاب اسلامی را برجسته كردیم آنجا باید در تمام زمینه ها موفق عمل كنند.
وی گفت: در سایه برجام چیزی حاصل نظام نشد هنوز با كمال تاسف برخی از مسئولان نظام اصرار دارند كه این برنامه شكست خورده را به رخ ملت ایران اسلامی بكشند این درحالی است تحریم بر تحریم اضافه شده است.
وی با بیان اینكه مقام معظم رهبری حق هدایت و پیشگامی را برای این امت خواسته است، گفت: انقلاب اسلامی اگر تاكنون راه سخت را با سرافرازی طی كرده به عنایت رهبری حكیمانه و هوشمندانه بوده است.
امام جمعه خرمشهر با اشاره به راهیپمایی روز 22 بهمن در سراسر كشور گفت: به رغم شرایط آب و هوایی به خصوص در مناطقی كه برف سنگین داشته است اما مردم عمدتا جوانان و خانواده معظم شهدا همچنان در صحنه سیاسی حضور یافتند.
حجت الاسلام موسوی فر افزود: حضور مردم را در صحنه های سیاسی پیامی است برای مسئولان نظام جهت ساده زیستی و توجه به مسایل و مشكلات مردم به خصوص اقشار محروم را سرلوحه كاری خود قرار دهند.
7100/6002

بالاترین سلاح حمایت مردمی است
امام جمعه موقت شوش گفت: بالاترین سلاح كشور حمایت مردمی است ،مردم خودشان انقلاب را بوجود آوردند و خودشان هم حافظ این انقلاب ،نظام ورهبری هستند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرزاق عفری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر شوش از حضور پرشور و حماسی مردم در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تقدیر كرد و افزود: به رغم تمام تبلیغات دشمنان نظام و با وجود مشكلات داخلی كشور و فضاسازی های استكبار جهانی ملت ولایتمدار ایران بار دیگر در راهپیمایی 22 بهمن هم به ندای حكیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیك گفته و هم به وظیفه خود عمل كردند.
وی با اشاره به تلاش همه مسئولان برای حل مشكلات اقتصادی كشور، اضافه كرد: اكنون نوبت مسئولان است كه به وظیفه خود عمل كرده و مشكل اقتصادی مردم را برطرف كنند.
خطیب جمعه شوش یادآور شد: مردم ثابت كردند به رغم كوتاهی و كم كاری، حساب نظام و انقلاب و رهبری جدای از برخی مسئولان كم كار است و ملت پای نظام دینی ایستاده اند.
وی ادامه داد: آنچه بعد از راهپیمایی 22 بهمن توقع می رود، برداشتن قدم های بلندتر از سوی مسئولان برای حل مشكلات كشور بخصوص مشكلات اقتصادی است؛ حداقل كاری كه می توانند انجام دهند تشدید نظارت بر بازار است.
حجت الاسلام عفری تصریح كرد: مردم از گرانفروشی و احتكار گله دارند و از ضعف نظارت ناراحت هستند؛ گرچه كسبه متدین فراوان داریم اما مسوولان باید گرانفروشان و بی انصاف ها را به مردم معرفی و برخورد جدی كنند.
وی گفت: مسولین به فكر گرانی درسطح شهرستان باشند،مبارزه بافساد وعدالت رادركشور نیازدارندمسولان شهرستان باتشكیل یك گروه نظارت بیشتری برگرانی وبازارشهرستان داشته باشید .
امام جمعه موقت شوش همچنین با تسلیت حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان، افزود: شهادت مظلومانه سبزپوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه تروریستی شامگاه چهارشنبه هفته جاری اوج زبونی استكبار را نشان می دهد.
7280 /6002