۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۴۷
کد خبر: 83211491
T T
۰ نفر
شبكه آبرساني طرح غدير به پايانه مسافري چذابه متصل شد

اهواز - ايرنا - مدير پايانه مسافري چذابه گفت: شبكه آبرساني طرح غدير پس از ماه ها انتظار روز شنبه به پايانه مرزي چذابه متصل شد.

احسان نونژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:طرح آبرساني به پايانه مسافري چذابه از پايين دست رودخانه كرخه كه توسط سازمان آب و برق خوزستان در حال انجام بود در ايام اربعين حسيني ناتمام ماند ولي با پيگيري انجام شده بالاخره آب مورد نياز از طرح غدير تامين شد و پايانه مسافري به شبكه يكپارچه آبرساني در غرب خوزستان پيوست.
وي گفت:در چند روز آينده نسبت به خريد حق اشتراك و توزيع آب در شبكه داخلي پايانه مسافري چذابه اقدام خواهد شد.
مدير پايانه مسافري چذابه در ادامه با بيان اينكه آبرساني به مواكب مردمي مستقر در 2 كيلومتري پايانه چذابه انجام شده بود ولي ادامه اين طرح به دليل برخي مشكلات اعتباري تا پايانه مرزي ناتمام ماند افزود: با اتصال شبكه آبرساني غدير به اين پايانه ، مشكل تامين پايدار آب حل شد.
پيش از اين آب مورد نياز پايانه چذابه با تانكر تامين مي شد كه در ايام اربعين حسيني به دليل ترافيك سنگين ، انتقال آب به وسيله تانكر با مشكلاتي همراه بود.
طرح آبرساني به مواكب مردمي اطراف پايانه مرزي چذابه در اربعين پارسال با تاكيد استاندار خوزستان به سرانجام رسيد ولي ادامه آن تا پايانه متوقف شد.
با بهره برداري از طرح آبرساني غدير به پايانه مسافري چذابه ، امكان اتصال شبكه به پايانه تجاري چذابه نيز فراهم شده است.
پايانه مسافري چذابه يكي از سه كانون اصلي تردد زائران اربعين اربعين حسيني است.
در سال هاي اخير زيرساخت هاي لازم در مسير حركت كاروان هاي اربعين حسيني منتهي به مرز چذابه در 110كيلومتري شمال غرب اهواز بهتر شده است.
جاده هاي دسترسي به پايانه ، آب آشاميدني و برق پايدار ، روشنايي، اينترنت و حمل و نقل از جمله امكاناتي كه در مرز چذابه به منطور رفاه زائران تدارك ديده شده است.
اربعين 1397 حدود 236هزار زائر از چذابه براي حضور در كنگره جهاني اربعين رهسپار نجف اشرف و كربلاي معلي شدند.
مرزهاي رسمي و بين المللي شلمچه و مهران 2 كانون ديگر تردد زائران اربعين حسيني هستند.
6065/ 6037