۸ فروردین ۱۳۹۸، ۷:۵۳
کد خبر: 83257507
T T
۰ نفر

سيل بند روستاي «سادات جعاوله» در اهواز ترميم شد

۸ فروردین ۱۳۹۸، ۷:۵۳
کد خبر: 83257507
سيل بند روستاي «سادات جعاوله» در اهواز ترميم شد

اهواز - ايرنا - بخشدار مركزي اهواز گفت: سيل بند روستاي سادات جعاوله در منطقه بامدژ كه صبح ديروز شكسته بود، ترميم شد.

علي بلمچي پنجشنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: به منازل روستايي خسارتي از بابت سيل وارد نشده است اما حدود 10 هكتار از مزارع روستا دچار آبگرفتگي شده است.
وي افزود: عمليات ترميم سيل بند روستا و ساخت سيل بند جديد حد فاصل جاده روستاي «سادات جعاوله» و «سيد يديم» بامداد پنجشنبه به اتمام رسيده كه در حال استحكام بخشي هستند.
بلمچي همچنين با تكذيب توزيع بطري هاي آب آشاميدني ميان روستائيان، افزود: نيازي به توزيع آب آشاميدني بين روستائيان نبود و هلال احمر نيز خدماتي به روستا ارائه نكرده است.
روستاهاي «سادات جعاوله» و «سيد يديم» با يك هزار نفر جمعيت (250 خانوار) در منطقه بامدژ در بخش مركزي اهواز و حاشيه رودخانه دز قرار دارند.
عالمي نيسي فرماندار اهواز پيش از اين منطقه «بامدژ» را يكي از نقاط پرخطر شهرستان اعلام كرده و گفته بود: در صورت افزايش دبي رودخانه دز، 11 روستاي بامدژ در بخش مركزي اهواز در معرض سيلاب هستند و 4 روستا از آنها نيز شرايط حساس تري دارند، كه در صورت ادامه بارندگي احتمال تخليه اين روستاها وجود دارد.
در پي سيلاب بهمن ماه امسال، روستاهاي بامدژ و اسماعليه با مشكل مواجه شدند و زمين هاي كشاورزي آنها دچار آبگرفتگي شد. در فروردين 95 نيز در پي طغيان رودخانه دز، روستاهاي حاشيه اين رودخانه در اهواز را سيل گرفت.
با ورود سيلاب به حوزه رودخانه دز، خروجي سد دز در روزهاي اخير به تدريج افزايش يافته و از ديروز به يك هزار مترمكعب برثانيه نيز رسيده است. سازمان آب و برق خوزستان طي اطلاعيه اي اعلام كرده است كه خروجي سد دز ممكن است به بيش از 2 هزار مترمكعب برثانيه نيز برسد و دستگاه هاي اجرايي بايد آمادگي تخليه روستاها و شهرهاي مسير رودخانه را داشته باشند.

9754/6002