۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۲۲
کد خبر: 83266166
T T
۰ نفر
30 موكب اربعین در مناطق سیل زده خوزستان مستقر شدند

اهواز - ایرنا - رئیس كمیته اسكان، تغذیه و جذب مشاركت های مردمی ستاد اربعین حسینی خوزستان گفت: 30 موكب اربعین حسینی در پی فراخوان این كمیته ، برای خدمت رسانی در مناطق سیل زده خوزستان مستقر شدند.

حجت الاسلام سید محمود موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این مواكب در اردوگاه‌ها و اماكن امن ویژه اسكان موقت سیل‌زدگان در مناطق شوشتر (شعیبیه)، شوش، دشت آزادگان، بستان، حمیدیه ، هویزه ، رفیع و الهایی در حال ارائه خدمات به مردم هستند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: تعداد مواكب كه آمادگی لازم برای تامین غذا و برخی مایحتاج عمومی مردم سیل زده و در معرض آبگرفتگی را داشته باشند در حال افزایش است، هم اكنون در حال جذب كمك های مردمی و خیران برای رساندن كمك ها به مواكب هستیم.
رئیس كمیته اسكان ، تغذیه و جذب مشاركت های مردمی ستاد اربعین حسینی خوزستان در ادامه افزود: پخت و توزیع سه وعده غذای گرم و همچنین توزیع جیره غذای خشك در میان سیل‌زدگان توسط مواكب در حال انجام است.
حجت الاسلام موسوی افزود: همه اقدام های مواكب در زمینه خدمات‌رسانی به سیل زدگان با هماهنگی هلال احمر و مدیریت بحران استان و شهرستان ها صورت می‌گیرد و نحوه خدمت رسانی مواكب به مردم و نیاز آنان به صورت منظم رصد می شود تا خللی در روند خدمت رسانی پیش نیاید.
وی ادامه داد: برای جمع‌آوری و توزیع كمك‌های مردمی به سیل‌زدگان خوزستان ستادی زیر نظر آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان تشكیل شده كه این ستاد مردمی با هماهنگی استانداری به كمك سایر نهادهای امدادرسان آمده است.
گزارش های رسیده به ایرنا حاكی است هم اكنون تعداد زیادی از مواكب اربعین از سراسر خوزستان با بارگیری تجهیزات و امكانات مورد نیاز در حال عزیمت به مناطق سیل زده هستند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر كشور و سرلشكر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس از ضرورت برپایی مواكب اربعین حسینی به مدت یك ماه در مناطق بحران زده و در معرض سیلاب در استان های لرستان ، خوزستان و گلستان سخن گفته بودند.
در جریان زلزله مناطق غربی كشور در سال 1396 دهها موكب اربعین حسینی از خوزستان به استان زلزله زده كرمانشاه اعزام شدند تا مرهمی بر دل های مصیبت دیدگان زلزله باشد.
در جریان اربعین سال 1397 بیش از یك هزار موكب مردمی در مرزهای چذابه ، شلمچه و مسیرها و شهرهایی كه زائران اربعین حسینی كه در آنان تردد داشتند برپا شد.
مواكب اربعین رفته رفته به یكی از منسجم ترین ، كاراترین و آماده ترین نهادهای مردمی برای خدمت رسانی در مواقع بحرانی تبدیل شده است.
6065/6002