۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۳۰
کد خبر: 82733105
T T
۰ نفر
بيمارستان صحرايي كردستان تا پايان سال در مناطق زلزله زده مستقر خواهد بود

سنندج - ايرنا - معاون دانشگاه علوم پزشكي كردستان گفت: بيمارستان صحرايي 50 تختخوابي (ماموستا شيخ الاسلامي) اين دانشگاه تا چهار ماه ديگر در مناطق زلزله زده مستقر خواهد بود.

هومن قصري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين بيمارستان صحرايي از روز بعد از وقوع زلزله در شهرستان سرپل ذهاب داير شده و با توجه به تخريب بيمارستان اين شهر، ماموريت آن طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان تا چهار ماه تعيين شده است.
وي اضافه كرد: اين بيمارستان داراي آزمايشگاه مجهز، اتاق عمل و تخت هاي بستري بوده و روزانه عمل هاي جراحي متعددي در آن انجام و به مصدومان خدمات درماني ارائه مي شود.
وي اظهار كرد: هم اكنون سه دستگاه آمبولانس نيز براي انتقال بيماران به مراكز بيمارستاني ديگر در اين بيمارستان صحرايي مستقر شدند.
قصري گفت: اقلام دارويي و كادر درماني اين بيمارستان نيز توسط علوم پزشكي كردستان تامين شده و نيروها به صورت دوره اي در آن مشعول فعاليت هستند.
به گزارش ايرنا، زمين لرزه شديدي ساعت 21:48 شامگاه يكشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقياس دروني زمين (ريشتر) در ژرفاي 9.33 كيلومتري زمين استان هاي كرمانشاه، ايلام و كردستان و بخش هاي گسترده اي از غرب و شمال غرب كشور را لرزاند و تاكنون بيش از 250 پس لرزه با قدرت سه ريشتر به بالا در اين منطقه ثبت شده است.
كانون اين زمين لرزه مرز ايران و عراق نزديكي شهر ازگله در استان كرمانشاه گزارش شده كه زيان ها و خسارت هاي مالي و جاني زيادي به بار آورده است.
زلزله 7.3 ريشتري يكشنبه شب در استان كرمانشاه تاكنون 432 كشته و هفت هزار و 817 مصدوم داشته است، اين زلزله به هفت شهرستان و يك هزار و 950 روستاي استان كرمانشاه خسارت وارد كرد.
پس از اين حادثه 60 امدادگر جمعيت هلال احمر كردستان، 12 گروه فوريت هاي پزشكي، يك دستگاه اتوبوس آمبولانس، هشت دستگاه آمبولانس، 2 پزشك جراح و 2 متخصص پزشكي، 9 پزشك، 17 كارشناس بهداشت محيط، سه ماما و 10 نفر نگهبان از كردستان به اين مناطق اعزام شدند.
خبرنگار: عبدالله رحماني ** انتشار: اميد بهمني
3020/6108