۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۲۱:۰۲
کد خبر: 83098757
T T
۰ نفر

وحدت اصلي ترين استراتژي و راهبرد امت اسلامي است

۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۲۱:۰۲
کد خبر: 83098757
وحدت اصلي ترين استراتژي و راهبرد امت اسلامي است

سنندج - ايرنا - دبير شوراي توسعه فعاليت هاي قرآني كشور وحدت براي امت اسلامي اصلي ترين استراتژي و راهبرد است نه تاكتيك، گفت: وحدت، مهمترين آموزه قرآن و راهبردي ترين هدف جمهوري اسلامي براي مقابله با دشمنان است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين حميد محمدي شامگاه سه شنبه در اختتاميه سومين جشنواره قرآن محور يه كيه تي (وحدت) استان كردستان اظهار داشت: بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي بدنبال وحدت اهل كتاب بودند.
وي با بيان اينكه علاوه بر مورد مذكور تحقق ‌وحدت در ميان تمام مستضعفين جهان از ديگر اهداف انقلاب است، اضافه كرد: مظلومان عالم بايد عليه مستكبران متحد شوند و اين يكي از آرمان هاي امام راحل بود.
دبير شوراي توسعه فعاليت هاي قرآني كشور با اشاره به اينكه اعتصام پيامد وحدت اسلامي است، افزود: تفرق از پيامدهاي منفي عدم وحدت است كه مسلمان ها بايد با هوشياري اجازه ايجاد تفرقه در بين خود ندهند.
وي اضافه كرد: ساير كتاب هاي آسماني در طول زمان دچار تحريف شدند تنها مجموعه اي كه بدون كم و كاست به ما رسيده قرآن كريم است و با ويژگي هايي كه دارد انسان ها را به خواندن، شنيدن، ديدن، فهميدن دعوت مي كند.
حجت الاسلام محمدي با اشاره به اينكه تلاوت نقطه آغاز كلام خداوند است، تاكيد كرد: فعالان قرآني بايد نماد تلاوت استادانه و متدبرانه كلام الهي باشند.
وي با اشاره به اينكه معرفت قرآني، ايمان قرآني و رفتار قراني اضلاع توسعه فرهنگ قراني است، يادآور شد: استاني قرآني خواهد بود كه در جاي جاي آن گذاره هاي قرآني جاري و ساري باشد.
دبير شوراي توسعه فعاليت هاي قرآني كشور اضافه كرد: يكي از رسالت هاي بزرگ فعالان قرآني احياي كردن قرآن در خانه است و اين يكي ابلاغ هاي نبوي قرآن كريم محسوب مي شود.
حجت الاسلام محمدي ضمن تاكيد بر گسترش كرسي هاي تلاوت قرآن و توليد محصولات قراني افزود: قرآن با معارف در عقل ها و با هنر خود در قلب ها نفوذ مي كند.
وي يكي از ابعاد هنري قرآن را تلاوت و قرائت آن خواند و اظهار داشت: قرآن داراي دو مظهر جمال و جلال و ابعاد معنايي و معرفتي است كه بايد نسل جوان را با هنرهاي جذاب قرآن به اين سمت و سو جذب كنيم.
دبير شوراي توسعه فعاليت هاي قرآني كشور با اشاره به اينكه بيش از 50 نوع هنرهاي تجسمي قرآني وجود دارد، گفت: كردستان از استان هاي هنرخيز كشور است و بايد در راستاي عرضه هنرهاي قرآني هم پيشرو باشد.
حجت الاسلام محمدي به طرح تربيت 10 ميليون حافظ قرآن كريم در كشور اشاره كرد و يادآور شد: از آنجا كه كردستان ظرفيت قرآني فراواني دارد اميدواريم نخستين استان كشور باشد كه بشارت تحقق سهميه خود در طرح حافظ جزء سي ام قرآن را به رهبر معظم انقلاب مي دهد.
نماينده ولي فقيه در استان كردستان هم در اين آيين معنوي در سخناني گفت: قرآن كريم كتابي براي راهنماي بشريت است تا از ظلمت، جهالت و پليدي نجات يابند و به سوي رشد و تعاي پيش روند.
آيت الله سيدمحمد حسيني شاهرودي با اشاره به اينكه تمام اهداف و برنامه هاي كشورهاي اسلامي بايد بر مبناي قرآن تدوين شود، افزود: پيشرفت هايي كه در كشورمان به آن دست يافتيم به بركت عمل به قرآن است.
سومين جشنواره استاني قرآن محور يه كيه تي (وحدت) از روز يكشنبه با برگزاري محافل انس با قرآن كريم در شهرستان هاي سروآباد، بانه، كامياران و سنندج آغاز شد و شامگاه سه شنبه با معرفي نفرات برگزيده بكار خود پايان داد.
7348/9102