۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۵۷
کد خبر: 83103737
T T
۰ نفر
بيش از 10 درصد دانش آموزان كردستاني مشكل يادگيري دارند

سنندج - ايرنا - رئيس آموزش و پرورش استثنايي كردستان گفت: براساس بررسي هاي انجام شده در سال تحصيلي جاري بيش از 10 درصد دانش آموزان دوره ابتدايي در اين استان با مشكل يادگيري مواجه هستند.

خليل رنجبر روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در سال تحصيلي جاري حدود يك هزار و 900 دانش آموز پايه هاي اول تا ششم دوره ابتدايي شاغل به تحصيل در مدارس عادي كه داراي مشكل يادگيري هستند، شناسايي شده اند.
وي با بيان اينكه اين تعداد دانش آموز حدود 10 درصد جمعيت دانش آموزي اين مقطع است، افزود: اين دانش آموزان با وجود داشتن بهره هوشي مناسب در يك، 2 و يا سه درس كه بيشتر خواندن، نوشتن و رياضي است، دچار مشكل هستند.
رئيس آموزش و پرورش استثنايي كردستان تاكيد كرد: اين دانش آموزان توسط معلمان خود شناسايي و براي تست به مراكز اختلالات يادگيري مراكز ما معرفي مي شوند.
وي با بيان اينكه اين دانش آموزان پس از شناسايي از خدمات توانبخشي فوق برنامه مراكز اختلالات يادگيري استان بهره مند مي شوند، يادآور شد: بطور متوسط هر كدام از دانش آموزان شناسايي شده حداقل بين 30 تا 40 جلسه در اين كلاس ها شركت مي كنند البته گاهي طول درمان يك دانش آموز شايد 2 سال طول بكشد.
رنجبر اضافه كرد: روزانه بيش از 380 دانش آموز به اين مراكز مراجعه كرده و با شركت در كلاس هاي درسي از راهبردهاي آموزشي و راهكارهاي توانبخشي مناسب با هدف پيشگيري از افت تحصيلي و كسب مهارتهاي تحصيلي بهره مند مي شوند.
وي گفت: تشخيص و مداخله زودهنگام مشكلات يادگيري مانع از بروز آسيب هاي جدي شده و عدم تشخيص به موقع منجر به سرخوردگي اين دانش آموزان در زندگي مي شود.
24 مركز آموزشي مشكلات ويژه يادگيري با هدف شناسايي و توانبخشي اختلالات يادگيري و جلوگيري از شكست هاي تحصيلي در 10 شهرستان استان داير بوده و با بهره گيري از 96 نيروي متخصص و كارشناس، و محيطي مناسب در راستاي مشاوره، شناسايي و توانبخشي مشكلات ويژه يادگيري فعاليت دارند.
7348/9102