۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۲
کد خبر: 83130456
T T
۰ نفر
عدم حرفه آموزي جوانان از دلايل بروز آسيب هاي اجتماعي است

سنندج - ايرنا - معاون سياسي، اجتماعي فرماندار سنندج گفت: يكي از مشكلات و معضلات اجتماعي در كردستان بويژه سنندج به عدم حرفه آموزي جوانان بر مي گردد كه نياز است قشر جوان به اين سمت هدايت شده و دستگاه ها نيز زمينه آموزش آنان را فراهم كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، يحيي نظري روز سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان اظهار داشت: جوانان بايد با ايده هاي خود و با بهره گيري از زيست بوم استان نسبت به حرفه آموزي گام بردارند تا شرايط اشتغالزايي براي آنان تسهيل شود.
وي خواستار تلاش بيشتر مسئولان و دستگاه هاي مرتبط با حوزه جوانان در جهت رفع مشكلات بيكاري جوانان شد و افزود: قطعا ايجاد اشتغال براي جوانان تاثير بسيار زيادي در كاهش آسيب هاي اجتماعي دارد.
نظري استفاده از مشاركت هاي مردمي را براي مقابله با آسيب هاي اجتماعي موثر دانست و تاكيد كرد: مي توان در قالب سمن ها در بحث آموزش، فرهنگ سازي و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي كار كرد.
وي با بيان اينكه مساجد ظرفيت خوبي براي پيشگيري از معضلات اجتماعي است، يادآور شد: اين ظرفيت در دورترين روستاها نيز وجود دارد اما از اين پتانسيل براي فرهنگ سازي و مقابله با آسيب هاي اجتماعي به خوبي بهره گرفته نشده است.
نظري خواستار توجه جدي دستگاه هاي عضو كارگروه اجتماعي فرهنگي شد و اضافه كرد: دستگاه ها نبايد به صورت جزيره اي عمل كنند بلكه نياز است به تناسب وظايف خود در قالب ستاد ساماندهي امور جوانان پيگير مشكلات مربوط به اين بخش باشند.

** 25 درصد طلاق ها در كردستان در يكسال اول زندگي مشترك اتفاق مي افتد
معاون امور اجتماعي اداره كل بهزيستي كردستان نيز در اين جلسه گفت: 25 درصد طلاق ها در استان در يكسال اول و 50 درصد طلاق ها نيز در پنج سال اول زندگي مشترك اتفاق مي افتد.
محسن شجاعي تاكيد كرد: اين آمار نشان مي دهد زوج ها آگاهي لازم براي مديريت و كنترل زندگي مشترك و نوع تعامل با همديگر را ندارند بنابراين نياز است در زمينه آگاه سازي آنان اقدام شود.
وي اظهار داشت: هم اكنون از هر 3،5 ازدواج يك طلاق در سنندج اتفاق مي افتد كه آمار نگران كننده اي است هر چند نسبت به رشد طلاق در كشور شيب ملايمي دارد.
شجاعي با بيان اينكه بايد آسيب هاي اجتماعي را به عنوان يك واقعيت قبول داشته باشيم، افزود: اين آسيب ها متغير بوده و هر سال دچار تغييرات مي شود پس دستگاه هاي متولي بايد به روز بوده و براساس مشكلات نسبت به مقابله اقدام كنند.
وي يكي از مشكلات موجود را مربوط به ماهواره و فضاي مجازي دانست و يادآور شد: نبايد به شعار اكتفا كنيم بلكه نياز است با برنامه ريزي مناسب و با علمگرايي نسبت به اين امر اهتمام داشته باشيم.
رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان سنندج هم در سخناني اظهار داشت: همانگونه كه رهبري فرمودند، آسيب هاي اجتماعي خطرناك ترين تهديد براي آينده كشور هستند.
حجت الاسلام عليرضا كاوه اضافه كرد: وجود 200 مسجد در سنندج نشان از پتانسيل مذهبي و فرهنگي بالاي اين شهر براي مقابله با آسيب هاي اجتماعي دارد و بايد از اين ظرفيت بهتر و بيشتر براي آگاهي بخشي خانواده ها و جوانان استفاده كرد.
وي تاكيد كرد: مساجد و مدارس پايگاه هاي مهمي براي آموزش و پيشگيري در حوزه آسيب هاي اجتماعي است و اگر مي خواهيم جامعه اي سالم داشته باشيم، بايد فرزندان و كودكان را به درستي تربيت كنيم.
حجت الاسلام كاوه گفت: رجوع به آموزه هاي قرآني و مسائل اخلاقي و آشنا كردن نسل كودك و جوان با مسجد، نماز و تربيت اسلامي، تاثير بسيار زيادي در كاهش معضلات اجتماعي دارد.
در پايان اين جلسه از دستگاه هاي موفق شهرستان سنندج در زمينه مقابله با آسيب هاي اجتماعي با اهداي لوح، تقدير شد.
به گزارش ايرنا، براساس نتايج سرشماري سال 95، شهرستان سنندج بيش از 500 هزار نفر جمعيت دارد كه 414 هزار و 69 نفر در شهر و 87 هزار و 331 نفر در روستاها ساكن هستند اين شهرستان داراي سه بخش مركزي، كلاترزان و سيروان است.
7355/9102