۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۵۰
کد خبر: 83300072
T T
۰ نفر

نمايشگاه خوشنويسي معلم صابر در سنندج گشايش يافت

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۵۰
کد خبر: 83300072
نمايشگاه خوشنويسي معلم صابر در سنندج گشايش يافت

سنندج - ايرنا - به مناسبت آغاز هفته معلم آثار خوشنويسي استاد محمد صابر هنرمند خوشنويس كردستاني با عنوان «معلم صابر» با حضور جمعي از اساتيد برجسته خوشنويسي استان و كشور در گالري سوره پرديس سينمايي بهمن سنندج گشايش يافت.

به گزارش خبرنگار ايرنا، رييس حوزه هنري كردستان شامگاه چهارشنبه در حاشيه افتتاح اين نمايشگاه اظهار داشت: محمد صابر صابر از اساتيد برجسته خوشنويسي استان كردستان در زمينه خط نستعليق است.
امين مرادي افزود: در اين نمايشگاه 40 تابلوي خوشنويسي آثار 2 سال گذشته اين هنرمند خوشنويس برگرفته از آيات قرآني، اشعار بزرگان ادب فارسي و كردي در اندازه هاي مختلف به نمايش در آمده است.
وي گفت: صابر بيش از 50 سال در زمينه آموزش خوشنويسي فعال بوده و به عنوان نماينده انجمن خوشنويسان ايران در استان تاكنون ده ها هنرمند خوشنويس در سطوح ممتاز و فوق ممتاز را آموزش داده است.
رييس حوزه هنري كردستان اظهار داشت: اين هنرمند خوشنويس تاكنون علاوه بر حضور در نمايشگاه هاي متعدد گروهي، چهار نمايشگاه انفرادي برگزار كرده واست.
نصرالله افجه اي يكي از چهره‌هاي ماندگارعرصه هنرهاي تجسمي كشور نيز با بيان اينكه كردستان يكي از استان‌هاي هنرمند خيز و هنرمند پرور كشور است، گفت: تاكنون چندين نوبت ميهمان مردم استان به ويژه شهر سنندج شده و از حضور در اين منطقه لذت برده ام.
در حاشيه اين نمايشگاه از پرتره استاد صابر صابر كه توسط هنرمند جوان و توانمند ياسر خان برايي به تصوير در آمده بود رونمايي شد.
استاد محمد صابر صابر در سال 1324 در سقز ديده به جهان گشود و در سال 1351 در انستيتو هنر تهران دانش آموخته شد، از دوران كودكي زير نظر دايي خود استاد مهدي كمالي كردستاني مقدمات خوشنويسي را فراگرفت.
وي سپس با ورود به مقطع دبيرستان با توجه به خط زيبايي كه داشت به تشويق استاد احمد حواري نسب مشهور به ابوسعيد خوشنويسي را به صورت جدي دنبال كرد.
در سال 1361 با همراهي استاد كمالي كردستاني، استاد شيخ الاسلامي و استاد معروفي دفتر انجمن خوشنويسان را در سنندج داير كرده و از سال 64 تا 75 به مدت 11 سال مسئوليت انجمن خوشنويسان كردستان را بر عهده گرفت.
محمد صابر صابردر سال 1368 موفق به اخذ مدرك فوق ممتاز خوشنويسي شد و در سال 1374 مدرك درجه 2 هنري را دريافت كرده است.
تدريس در رشته هنر در مقاطع مختلف آموزش و پرورش در استان كردستان و آذربايجان غربي و ساليان متمادي سرگروه هنر آموزش وپرورش استان بوده و تربيت و فراهم سازي زمينه معرفي هنرمندان در رشته هاي مختلف هنري حاصل سال ها تلاش اين استاد برجسته خوشنويسي است.
نمايشگاه خوشنويسي معلم صابر به مدت يك هفته در گالري سوره پرديس سينمايي بهمن سنندج داير بوده و در 2 نوبت صبح و عضر پذيراي بازديد علاقمندان است.
7348 / 3034