۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۰۱
کد خبر: 82671581
T T
۰ نفر
وضعيت توليد كتاب در كشور مطلوب است و در منطقه رقيبي نداريم

خرم آباد - ايرنا - سرپرست معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: توليد كتاب در كشور مطلوب است و در قياس با كشورهاي منطقه بسيار جلوتراما در خصوص تيراژ دچار يك شيب نزولي هستيم كه راه حل اين مشكل رونق كتاب و كتب خواني است.

به گزارش خبرنگار ايرنا٬ محمد سلگي پيش از ظهر امروز در آيين گشايش دوازدهمين نمايشگاه كتاب لرستان با بيان اينكه 75 درصد كتاب هاي توليدي كشور در تهران و 25 درصد در استان ها است، افزود: يكي از سياست هاي وزارت تمركز زدايي در زمينه توليد كتاب است لذا آمادگي داريم در اين خصوص با استان ها همه نوع همكاري را انجام دهيم.
وي اظهار اميدواري كرد كه لرستان با توجه به ظرفيت هاي پرشمار فرهنگي بتواند در آينده نزديك سهم بيشتري از توليد كتاب در كشور را به خود اختصاص دهد.
سلگي با بيان اينكه حمايت از كتاب فروشي ها در كنار برپايي نمايشگاه ها در دستور كار است، افزود: بن هاي عرضه شده در نمايشگاه در كتاب فروشي هاي سطح شهر نيز قابل استفاده است بنابراين همه افرادي كه امكان استفاده از يارانه نمايشگاه را دارند مي توانند از آن يارانه در فروشگاه هاي سطح شهر نيز استفاده كنند.
سرپرست معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درخصوص حمايت و اعطاي تسهيلات به فروشگاه ها گفت: از 2 ماه پيش بودجه قابل توجهي را براي نوسازي٬ تجهيز و تاسيس فروشگاه كتاب اختصاص داده ايم و تاكنون كل بودجه درنظرگرفته شده تنها به استانها اختصاص داده شده و درواقع همان سياست تمركز زدايي را در پيش گرفته ايم.
وي افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي حمايت از اين آثار نيز برنامه دارد بنابراين در مواردي كه يك اثر مفيد و ارزشمند تشخيص داده شود٬ كميته خريد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در زمينه خريد اين آثار اقدام خواهد كرد.
وي از احياي طرح تازه هاي كتاب در آينده نزديك خبر داد و گفت: در سال هاي گذشته 50 جلد از هر كتاب جديدالانتشار براي اهدا به كتابخانه هاي مهم كشور خريداري مي شد اما به دلايلي اين طرح متوقف شد و اكنون درصدد احيا آن هستيم.
دوازدهمين نمايشگاه استاني كتاب لرستان پيش از ظهر امروز با حضور نماينده ولي فقيه در استان، استاندار لرستان، محمد سلگي سرپرست معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و برخي از مديران دستگاه هاي اداري در محل مصلي الغدير خرم آباد افتتاح شد.
در اين نمايشگاه 400 ناشر از سراسر كشور با 45 هزار و 200 عنوان كتاب حضور دارند.
7264/3022
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزي ** انتشاردهنده: احسان كردي