۲۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۵۵
کد خبر: 82734696
T T
۰ نفر
بهره برداري از 10 طرح محروميت زدايي شهرستان اراك در هفته بسيج

اراك - ايرنا - فرمانده سپاه ناحيه اراك گفت: 10 طرح اشتغالزايي در راستاي محروميت زدايي در نقاط مختلف روستايي اين شهرستان در هفته گراميداشت بسيج (29 آبان تا پنجم آذر) به بهره برداري مي رسد.

به گزارش ايرنا، پاسدار محمدر رضا رضايي روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح هاي مذكور با اعتباري بالغ بر پنج ميليارد ريال از محل منابع داخلي بسيج به بهره برداري مي رسد.
وي بيان كرد: بهره برداري از طرح هاي اشتغالزايي روستايي شهرستان اراك بيش از 50 فرصت شغلي ايجاد مي كند.
وي خاطرنشان كرد: اين طرح ها شامل ساخت سه سالن پرورش قارچ، كارگاه توليد شيره و باسلوق، 2 مركز پرورش دام و طيور و استخر پرورش ماهي در روستاهاي ايبك آباد، نوازن، هزاوه، گوار و فيجان از توابع بخش مركزي شهرستان اراك است.
فرمانده سپاه ناحيه اراك گفت: بهره برداري از 15 خانه محروم در روستاهاي گوار و قانياروق، ويزيت رايگان در مساجد نقاط مختلف شهري و روستايي اراك، همايش ائمه جماعات، هيات امناء و فرماندهان پايگاه هاي بسيج اين شهرستان، گلباران قبور مطهر شهدا و برگزاري ميقات صالحين در مصلي بيت المقدس اراك از ديگر برنامه هاي سپاه ناحيه اراك در هفته گراميداشت بسيج است.
رضايي افزود: در هفته گراميداشت بسيج همچنين يادواره سرلشگر شهيد رحيم آنجفي، همايش بزرگ شكوه مقاومت با اجتماع بسيجيان شهرستان اراك در مصلي بيت المقدس اين شهر و ديدار با نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك برگزار مي شود.
پاسدار رضايي اظهار كرد: برگزاري همايش فعالان اقتصاد مقاومتي، برگزاري مسابقات ورزشي، مقاله نويسي، كوهپيمايي، عكاسي و كتابخواني همراه با ارائه جوايز نفيس، نشست مادران پرچمداران جنگ نرم با موضوع فضاي مجازي، برگزاري صبحگاه هاي دانش آموزي، بهره برداري از يك باب سالن پينت بال، ديدار با خانواده هاي معظم شهدا و برپايي كلينيك سيار دامپزشكي روستايي در نقاط مختلف روستايي شهرستان و برپايي نشست هاي بصيرتي از ديگر برنامه هاي سپاه ناحيه اراك در هفته گراميداشت بسيبج است.
وي با بيان اينكه هر يك از روزهاي هفته بسيج با يك عنوان نامگذاري شده است، بيان كرد: 29 آبان با عنوان بسيج، اقتصاد مقاومتي و سازندگي، 30 آبان با عنوان بسيج، محروميت زدايي و خدمت رساني، يكم آذر با عنوان بسيج، اعتلاي فرهنگي و اجتماعي و دوم آذر با عنوان بسيج، انديشه ورزي و توليد علم نامگذاري شده است.
فرمانده سپاه ناحيه اراك شعار هفته بسيج امسال را بسيج مظهر مردم سالاري ديني عنوان كرد و گفت: سوم آذر با عنوان بسيج، مسجد محوري و ولايتمداري، چهارم آذر با عنوان بسيج، دولت مقاومت و استكبار ستيزي و پنجم آذر با عنوان بسيج، جهاد كبير و عمل انقلابي در هفته گراميداشت بسيج نامگذاري شده است.
وي افزود: هفته بسيج يادآور دلاورمردي ها و ازخود گذشتگي هاي بسيجياني است كه در دوران دفاع مقدس بدون هيچ چشمداشت و ادعايي تا آخرين قطره خون از مرزهاي ايران اسلامي دفاع كردند و اجازه دست درازي به خاك وطن را به دشمن ندادند.
رضايي گفت: بسيج مجموعه اي متشكل از افراد متعهد و متخصص است كه خدمت رساني به مردم را در رأس برنامه هاي خود مي داند و امروز اقتدار نظام اسلامي به رشد و توسعه فعاليت هاي بسيج و انعكاس تفكر و روحيه بسيجي در جامعه بستگي دارد.
29 آبان تا پنجم آذر با عنوان هفته بسيج نامگذاري شده است.
نيروي بسيج پنجم آذرماه سال 1358 به فرمان امام خميني(ره) تشكيل شد.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفي مجللي***انتشاردهنده:مژگان حيدري