۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۴۰
کد خبر: 83267894
T T
۰ نفر
معادن محلات چهار ميليارد و 500 ميليون به سيل زدگان كمك كردند

اراك - ايرنا - رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي گفت: معادن شهرستان محلات بيش از چهار ميليارد و 500 ميليون ريال به سيل زدگان استان خوزستان كمك كردند.

«محمدرضا حاجي پور» روز يكشنبه در حاشيه نشست با نمايندگان واحدهاي توليدي اراك، در گفت و گو با ايرنا، افزود: كمك هاي غير نقدي بسياري نيز از سوي معادن و صنايع استان جمع آوري شده كه عصر امروز به خوزستان ارسال مي شود.
وي ادامه داد: استان مركزي به عنوان استان معين خوزستان براي امدادرساني به سيل زدگان معرفي شده و نقش صنايع و معادن استان موثر است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي بيان كرد: مذاكرات لازم با مديران صنايع و معادن نقاط مختلف كشور انجام شده و تمامي فعالان اين بخش نيز براي كمك رساني به خصوص كمك هاي نقدي اعلام آمادگي كردند.
حاجي پور افزود: روساي سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان هاي استان مركزي وظيفه دارند با همكاري فرمانداري ها نسبت به جمع آوري كمك هاي نقدي و غير نقدي صنايع و معادن شهرستان خود اقدام و در اسرع وقت به مركز استان ارسال كنند.
وي افزود: هماهنگي هاي لازم با اداره كل راه آهن اراك مبني بر ارسال بهنگام كمك هاي غير نقدي به استان خوزستان انجام شده و عصر امروز نيز اولين محموله كمك هاي غير نقدي صنايع و معادن استان مركزي به خوزستان ارسال مي شود.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي بيان كرد: 21 كالاي اساسي از سوي ستاد مديريت بحران استان خوزستان مشخص شده و استان مركزي موظف است 10 درصد از اقلام مورد نياز سيل زدگان را فراهم كند.
حاجي پور افزود: بخش عمده اي از كالاهاي مورد نياز سيل زدگان از قبيل ظروف يكبار مصرف، آب معدني، حبوبات و انواع كنسرو در استان مركزي توليد مي شود و اقلامي را هم كه در استان توليد نمي شود بايد از سوي صنايع تهيه و به خوزستان ارسال شود.
وي ادامه داد: اعزام تيم هاي تخصصي فني و مهندسي نيز بخشي از كمك هاي صنايع استان مركزي به سيل زدگان است كه تا كنون 2 تيم 15 نفري از شركت هاي واگن پارس و ماشين سازي براي ارزيابي خسارت ها و چگونگي همكاري اين واحدهاي توليدي براي حل مشكلات به خوزستان اعزام شده اند.
فرماندار شهرستان اراك نيز به ايرنا گفت: بخش قابل توجهي از تعهد استان مركزي براي جمع آوري كمك هاي مردمي و ارسال به خوزستان سهم شهرستان اراك است كه در اين راستا نقش صنايع و معادن بيش از ديگر اقشار مردم موثر خواهد بود.
«حسين بختياري» افزود: مشكلات و چالش هاي بخش صنعت و معدن استان مركزي به خصوص اراك بر هيچ كس پوشيده نيست اما اكنون كه هموطنانمان در استان خوزستان نيازمند ابتدايي تر امكانات هستند، بايد تمام دغدغه اين قشر از جامعه حل مشكل مردم خوزستان باشد.
بيش از 2 هزار و 800 واحد صنعتي و حدود 400 معدن در نقاط مختلف استان مركزي فعاليت مي كنند.
3017/3075