۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۵۱
کد خبر: 83027552
T T
۰ نفر

12 تن از شهداي مازندران شهيد امر به معروف هستند

۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۵۱
کد خبر: 83027552
12 تن از شهداي مازندران شهيد امر به معروف هستند

ساري - ايرنا - دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر مازندران يكي از اهداف اين فريضه ديني را پاسداشت خون شهدا دانست و گفت: 12 تن از شهيدان مازندران در راه امر به معروف و نهي از منكر شهيد شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، خليل صالحي روز يكشنبه به مناسب هفته امر به معروف و نهي از منكر يكي از علل مهم افزايش آسيب هاي اجتماعي را بي توجهي آحاد جامعه به فريضه امر به معروف و نهي از منكر دانست و افزود كه امسال شعار ستاد امر به معروف و نهي از منكر ' به به بي تفاوتي ' انتخاب شده است تا به اين بي توجهي پايان داده شود.
بيست و يكم تا بيست و هفتم شهريور هفته ستاد امر به معروف و نهي از منكر است.
وي گفت: امروز پيشي گرفتن منكرات از معروفات در جامعه نشانه غربت فريضه الهي امر به معروف و نهي از منكر است.
صالحي بر لزوم گسترش فرهنگ گفتمان سازي و مسئوليت پذيري اجتماعي براي گسترش اين فريضه تاكيد كرد و افزود: مردم و مسئولان همواره بايد مطالبه گر اجراي امر به معروف و نهي از منكر در جامعه باشند.
وي با بيان اينكه امسال گروههاي ويژه آمران به معروف در مراكز تفريحي بويژه در سواحل درياي خزر در مازندران فعاليت گسترده اي داشته اند، اظهار داشت: به رغم اين كه فعاليت هاي داوطلبان ستاد امر به معروف و نهي از منكر به درستي و بر اساس مقررات و منش اخلاقي و اسلامي صورت مي گيرد، اما همچنان عملكرد اين ستاد در استان رضايتبخش نيست.
صالحي افزود: يقين داشته باشيم كه خاستگاه و پايه اصلي احياي امر به معروف و نهي از منكر فرد و خانواده است.
وي برگزاري گردهمايي طلايه داران معروف با عنوان ' طرح ميثاق حمايت از كالاي ايراني' در ساري را از مهم ترين برنامه هاي هفته امر به معروف در مازندران عنوان كرد و گفت: اين گردهمايي بيست و يكم شهريور با حضور نماينده ولي فقيه در استان برگزار مي شود.
اين مسئول از اجراي 21 برنامه راديويي و تلويزيوني در قالب سه موضوع فرايض برتر، هاديان زندگي و چراغ هدايت خبر داد و افزود: آئين عطر افشاني و غبار روبي مزار شهداي استان از جمله شهداي امر به معروف و نهي از منكر هم يكي از برنامه هاي اين هفته است.
دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان مازندران برگزاري نشست هاي تخصصي با موضوع سبك زندگي ،مديريت جهادي و نهادينه سازي تكريم ارباب رجوع را از ديگر برنامه هاي ستاد در دستگاه ها مختلف اجرايي استان برشمرد.
صالحي تعداد دواطلبان اين ستاد به عنوان طلايه داران معروف را چهار هزار و 300 نفر اعلام كرد و گفت: سامانه جذب آمران به معروف در استان مازندران نيز در اين هفته راه اندازي مي شود.
وي با بيان اينكه همه هر ساله دوره هاي آموزشي مهم از جمله چگونگي رفتار و برخورد در دادن تذكر زباني برگزار مي شود، افزود: برگزاري مانور تذكر لساني و حضور پر شور همه اعضاي ستاد امر به معروف و نهي از منكر در نماز جمعه هفته آينده هم از ديگر برنامه هاي هفته امر به معروف و نهي از منكر است.
6990/1654