۲۸ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۵۷
کد خبر: 83175175
T T
۰ نفر
برف سنگين راه 68 روستاي چالوس، نوشهر و نور را مسدود كرد

نوشهر - ايرنا - بارش سنگين برف در رغب مازندران راه 68 روستاي شهرستان هاي چالوس، نوشهر و نور را مسدود كرد.

با بارش شديد برف از روز گذشته به همراه وزش باد و كاهش محسوس دما در مناطق كوهستاني غرب مازندران موجب بسته شدن برخي راه هاي ارتباطي روستايي اين مناطق شده است.
فرماندار شهرستان نوشهر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: بارش شديد در اين منطقه راه ارتباطي 24 روستاي بخش كجور را از شب گذشته مسدود كرد.
وي با بيان اينكه ارتفاع برف در بخش كوهستاني كجور به بيش از 50 سانتيمتر رسيد ، افزود:
با تلاش نيروهاي راهداري، بخشداري و شهرداري ها پول و كجور در حاضر راه ارتباطي 19 روستاي اين منطقه باز و تردد در اين مسير با كندي در جريان است.
وي گفت : نيروهاي راهداي مشغول بازگشايي راه ارتباط اين روستاها هستند و اميدواريم تا پايان وقت امروز اين راه ها نيز بازگشايي شوند.
وي ادامه داد: با توجه به پيش بيني ها صورت گرفته از روز گذشته ستاد مديريت بحران شهرستان در بخش كوهستاني كجور تشكيل شد و با حضور تمامي دستگاههاي مربوطه در اين بخش آمادگي لازم ايجاد شده بود.
فرماندار نور هم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: با بسيج تمامي امكانات راه اصلي بخش بلده باز است و تلاش براي بازگشايي 19 راه روستايي در اين بخش با جديت در حال انجام است .
علي شادمان تصريح كرد: نيروهاي راهداري تا ساعاتي ديگر راه 15 روستا را باز خواهند كرد.
وي خاطر نشان كرد: نمك پاشي در بخش بلده شهرستان نيز با توجه به پيش بيني كاهش دما در امشب در حال انجام است.
سرپرست اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي چالوس روز جمعه به خبرنگار ايرنا افزود: 25 راه روستايي درمناطق كوهستاني با بارش هاي سنگين برف بسته شده است.
مهدي صفايي ادامه داد: ارتفاع برف در اين مناطق بيش از 70 سانتميتر رسيد و نيروهاي راهداري در حال تلاش براي بازگشايي اين راهها هستند.
وي همچنين از برف روبي 50 كيلومتر راه كندوان با 3 دستگاه لودر، 2 دستگاه كريدر و 500 تن نمك پاشي اين مسير با 5 دستگاه خودروي نمك پاش از روز گذشته تاكنون خبر داد.
بخش تاريخي و كوهستاني كجور با برخورداري از 68 روستا و دستكم 12هزارنفر جمعيت ثابت و 25 هزار نفر جمعيت متغيير در فاصله حدود 75 كيلومتري جنوب شرقي نوشهر قراردارد.
بخش كوهستاني بلده نور با 46 روستا و جمعيت 12 هزار نفري داراي 120 كيلومتر جاده اصلي و 300 كيلومتر راه فرعي است.
1295/ 1602/1654