۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۲۷
کد خبر: 83254289
T T
۰ نفر

راه دسترسي به 10 روستاي هزارجريب نكا مسدود شد

۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۲۷
کد خبر: 83254289
راه دسترسي به 10 روستاي هزارجريب نكا مسدود شد

ساري- ايرنا- معاون فرماندار نكا از بسته شدن راه دسترسي به 10 روستاي هزارجريب نكا به دليل شكسته شدن پل خبر داد.

محمد محمديان عصر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: با بارش موج جديد باران در منطقه و آب شدن برف؛ شاهد جاري شدن حجم بالايي از سيل در منطقه بوديم كه با شكسته شدن پل روستاي چرمي راه دسترسي به 10 روستاي بالادست مسدود شد.
وي افزود: روستاهاي كفرات، چرمي، سارم و ارم و روستاهاي مسير در اين شكستگي و افتادن پل مسدود شد كه با برنامه ريزي جاده دسترسي كچپ محله به آكرد براي تردد افراد آماده سازي مي شود.
معاون فرماندار نكا همچنين گفت: با توجه به بارش باران و اب شدن برف، شاهد رانشي شدن در مسير روستاي 'ولامده' بوديم كه هشدارهاي لازم داده شد و نسبت به تخليه بخشي از دامداري ها و امن كردن مسير اقدام شد.
محمديان در خصوص راههاي ارتباطي ديگر نقاط و محورهاي مواصلاتي هزارجريب يادآور شد: تردد در مسير صفرميان و پوروا به دليل رانش به كندي انجام مي شود و جاده جايگزين گلورد به لايي اماده شده است و محورهاي مختلف ديگر تردد به دليل بارش باران، لغزندگي و احتمال رانش به كندي در حال انجام است.
وي گفت: تنها آب شرب و مصرفي روستاي برفام نكا قطع است و با تلاش همه جانبه برق و آب روستاها وصل شده است.
معاون فرماندار نكا افزود: افراد از سفرهاي غير ضروري خودداري كرده، امكانات و تجهيزات و آذوقه به همراه داشته باشند و با توجه به هشدارهاي مختلف مبني بر وجود خطر ريزش كوه، بهمن و رانش، دو روز آينده 5 و 6 فروردين ماه را از سفرهاي غير ضروري خودداري كنند.
براثر وقوع سيل يكشنبه شب هفته گذشته در مازندران به حدود 200 روستا و چندين هزار دهنه كشاورزي، ابنيه و تاسيسات زيرساختي خسارت وارد شد.
همچنين سيل راه، آب، برق و گاز بيش از 200 روستاي مازندران را قطع كرد كه براساس گزارش رسمي تاكنون حدود 80 درصد از اثرات ناشي از سيل در استان پاكسازي شد.
سيل آخر زمستان در استان مازندران موجب فوت 5 تن از هموطنان ما در اين استان شد.
/1899/7332