۲۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۲۹
کد خبر: 81116385
T T
۰ نفر
معاون اول قوه قضاییه: اتهام بهاییان دستگیر شده جاسوسی است

مشهد - ایرنا - معاون اول قوه قضاییه گفت: بهائیانی كه در ایران مورد محاكمه قرار گرفته اند نه به خاطر بهایی بودن بلكه به اتهام جاسوسی و ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی دستگیر و محاكمه شده اند.

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در حاشیه همایش مدیران ثبت اسناد و املاك در مشهد به خبرنگاران اظهار كرد: هرچند ما بهائیت را به عنوان یك دین نمی شناسیم و براساس مستندات تاریخی جریان بهائیت را یك جریان دست ساخته انگلیس می دانیم، اما اتهام بهائیانی كه دستگیر و محاكمه شده اند، جاسوسی برای رژیم اشغالگر قدس بوده است.

وی اظهار داشت: واقعیت بهانه ای كه امروز اتحادیه اروپا به عنوان مساله حقوق بشر مطرح كرده آن است كه اینك نظام جمهوری اسلامی در جایگاه مدعی قرار دارد.

وی گفت: اتحادیه اروپا باید عملكرد مغرب زمین را بررسی كند زیرا نظام سلطه و حكومت های غربی از دیدگاه ما در جایگاه متهم هستند.

حجت الاسلام رئیسی افزود: فهرست بلندی از نقض حقوق بشر از سوی حكومت های مختلف در اروپا بویژه ایالات متحده آمریكا داریم به طوریكه رفتار آنان با مردم خودشان، رفتار فرانسوی ها در كشورهای آفریقایی و نیز رفتار آنان در زندان ها، همه از موارد بسیار روشن نقض حقوق بشر است.

وی گفت: مستندات بسیار قابل توجه ای وجود دارد كه كشورهای غربی بر روی بخشی از مردم آفریقا واكسن ها و داروهای خود را آزمایش كرده و می كنند و نیز مستند قوی كه اخیرا از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز پخش شد خود نمونه ای از این نقض حقوق بشر است.

وی ادامه داد : آنان حتی به مردم خود رحم نمی كنند و از برخی سربازان آمریكایی تعهد می گیرند كه اگر هر آزمایشی روی آنان شد شكایت نكنند كه این ها از موارد روشن نقض حقوق بشر است.

معاون اول قوه قضاییه افزود: ما معتقدیم تمام هدف اتحادیه اروپا از طرح این مباحث آن است كه ما از مبنای اساسی خود كه اسلام است دست برداریم، همان گونه كه امام راحل فرمودند: 'دعوای اساسی ما و غرب بر سر اسلام است'.

وی با تاكید بر اینكه نظام جمهوری اسلامی بر اجرای احكام اسلام پایبند است و تحت هیچ شرایطی اجرای احكام نورانی اسلام را كه بعنوان یك وظیفه قانونی، شرعی، انقلابی و مبنای انقلاب اسلامی است، كنار نمی گذارد، تصریح كرد: چه غربی ها بپسندند و چه نپسندند، در اجرای احكام اسلام به هیچ عنوان تردید نخواهیم كرد.

وی با بیان اینكه یك دادگاه بین المللی عادلانه در جهان وجود ندارد كه تحت اشراف نظام سلطه نباشد گفت: اگر چنین دادگاهی ایجاد شود می توان فهرست بلند و كیفرخواست جامعی از موارد نقض حقوق بشر در غرب تهیه و ارائه كرد.

حجت الاسلام رئیسی افزود: با این حال مسوولان ما از جمله رهبر معظم انقلاب و سایر مقامات كشور در داخل و عرصه بین المللی این موارد را مطرح كرده اند اما جایی كه به صورت عادلانه به این موارد رسیدگی شود، وجود ندارد.

وی گفت: امیدواریم مجامع بین المللی به این نتیجه برسند كه برای كنترل كشورهای زورگو در جهان به دادگاه عادلانه ای نیاز داریم.

وی اظهار داشت: امروز راه برخورد با اقدامات غربی ها، پیشرفت، مقاومت، ایستادگی و افزایش اقتدار است و نسخه این اقتدار هم آن گونه كه رهبر معظم انقلاب فرمودند، اقتدار در سه حوزه علم و فناوری، اقتصاد و فرهنگ می باشد كه نسخه نجات بخش كشور است.

این مسوول قضایی ادامه داد: ما در حوزه علم و فناوری پیشرفت های خوبی داشتیم اما در اقتصاد و فرهنگ باید گام هایی اساسی با همكاری قوای سه گانه در تمام سطوح و مدیریت های كشور برداشته شود.

حجت الاسلام رئیسی تاكید كرد: تحقق شعار امسال هم در گرو تلاش یك بخش نیست و همه اقشار و گروه ها و دستگاه ها باید در یك حركت پیگیر و هماهنگ برای تحقق این شعار تلاش كنند.

وی گفت: در این راستا همكاری سه قوه و هم افزایی و پیوند بین ملت، دولت، حكومت و نظام از ضروریات است و دستگاه قضایی بصورت قانونمند از حركت هایی كه در جهت تحقق این شعار باشد، حمایت می كند./2

2713/664/ 330
۰ نفر