۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۴۸
کد خبر: 82872236
T T
۰ نفر
160هزار مسافردر مسير دريايي بندرعباس به  قشم و هرمز جابه جا شدند

بندرعباس- ايرنا- مدير اداره بنادر و دريانوردي شهيد باهنر و بنادر شرق هرمزگان گفت: از ابتداي طرح تسهيل سفرهاي دريايي نوروزي (25 اسفند سال گذشته) تا پنجم فروردين امسال، 160 هزار مسافر در مسير دريايي بندر شهيد حقاني به جزاير قشم و هرمز جابه جا شده اند.

به گزارش ايرنا، حميدرضا محمدحسيني روز سه شنبه در بازديد از روند خدمات رساني به مسافران در بندر شهيد حقاني بندرعباس، به خبرنگاران اظهار داشت: براي تعطيلات نوروز امسال، 41 فروند شناور مسافري از بندر مسافري شهيد حقاني بندرعباس به جزاير قشم و هرمز در نظر گرفته شده كه اين شناورها در مجموع چهار هزار و 372 صندلي ظرفيت دارند.
محمدحسيني خاطرنشان كرد: در 10 روز نخست طرح نوروز 97 ( 25 اسفند پارسال تا پنج فروردين ماه امسال) در مجموع تردد بيش از 250 هزار مسافر در بنادر شهيد باهنر، شهيد حقاني و بنادر شرق هرمزگان ( تياب، سيريك و جاسك) به ثبت رسيده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزايش يافته است.
وي افزايش تعداد دستگاه‌هاي فروش بليت الكترونيك به هشت عدد در بندر شهيد حقاني، راه اندازي چهار دستگاه صدور بليت الكترونيكي و اينترنتي، فروش بليت در باجه‌ هايي در خارج از سالن مسافري، ايجاد راه دسترسي جديد براي خروج مسافر، افزايش سه شناور جديد با ظرفيت بيش از 400 نفر، ايجاد شماره 3555 براي پاسخگويي مستمر به سوالات مردم درباره تردد در بنادر را به عنوان بخشي از كارهاي صورت گرفته جهت تسهيل سفرهاي دريايي مسافران در نوروز امسال در بندر شهيد حقاني اعلام كرد.
استان هرمزگان داراي 14 بندر مسافري است و بيشتر سفرهاي دريايي نوروزي كشور در هرمزگان انجام مي شود.
بندر شهيد حقاني به عنوان بزرگترين پايانه مسافري دريايي كشور با دارا بودن 11 پست اسكله و امكان پهلوگيري هم زمان بيش از 20 شناور مسافري مدرن و پيشرفته، در مركز شهر بندرعباس واقع شده است.
اين بندر همه ساله پذيراي صدها هزار نفر از مردم است كه به جزاير هرمز و قشم سفر مي كنند.
طرح تسهيل سفرهاي دريايي نوروز 97 تا نيمه فروردين ماه امسال ادامه دارد.
7198/ 2094

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com

سرخط اخبار استان‌ها