اعتياد جزو سه آسيب اجتماعي با شيوع بالا در كشور است

مهاباد- ايرنا- عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اعتياد جزو سه آسيب اجتماعي با شيوع بالا در كشور است، گفت: طبق برخي آمار، در حال حاضر بيش از سه ميليون نفر معتاد به مواد مخدر در كشور وجود دارد كه بايد براي بهبود اين وضعيت اقدامات اساسي صورت گيرد.

به گزارش ايرنا، همايون هاشمي شامگاه چهارشنبه در همايش پيشگيري از مصرف مواد مخدر در تكاب افزود: علاوه بر آمار معتادان، عمده نگراني مسوولان در حوزه آسيب هاي اجتماعي تغيير شكل اعتياد به لحاظ جنسيتي و سني است و برخي ارقام از سهم 10 درصدي بانوان از معتادان كشور حكايت دارد.
وي اضافه كرد: براي كاهش آسيب هاي اجتماعي بايد رويكردهاي اجتماعي و مردم محور در پيش گرفت و در زمينه كاهش اعتياد نيز ايجاد گروه هاي هميار محله با مشاركت سازمان بهزيستي راهكار مناسبي است.
وي بيان كرد: گروه هاي هميار بهزيستي تجربه موفقي در كاهش آسيب هاي اجتماعي بوده است و مي توان از اين تجربه براي كاهش مصرف مواد مخدر در كشور و كمك به خانواده ها بهره برد.
هاشمي اضافه كرد: گروه هاي معنوي از تاثير گذارترين گروه ها در ترك، بازتواني، توانمندسازي و اجتماع پذيري معتادان است.
همايش پيشگيري از مصرف مواد مخدر در شهرستان تكاب برگزار شد؛ شهرستان تكاب با 80 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
7514/3093/2093