۴۱ کانتینر حامل کاغذ قاچاق در بندر شهید رجایی کشف شد

بندرعباس- ایرنا- با تلاش ماموران انتظامی هرمزگان و پلیس امنیت اقتصادی، ۴۱ کانتینر حامل کاغذ قاچاق به وزن ۶۸۵ تن در بندر شهید رجایی کشف شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان سه شنبه در تشریح این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: یکی از ماموریت های مهم نیروی انتظامی مقابله با قاچاق کالا و ارز است که در همین راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی از ورود کاغذ قاچاق به کشور با هدف اخلال در نظام اقتصادی مطلع شدند.

سردار غلامرضا جعفری بیان داشت: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی با تشکیل اکیپی به محل اسکله شهید رجایی اعزام و پس از انجام اقدامات کارشناسی ، اطلاعاتی و پلیسی تعداد ۴۱ کانتینر به وزن ۶۸۵ تن کاغذ قاچاق و بدون هرگونه اسناد و مدارک گمرکی را کشف کردند.

وی ارزش ریالی محموله قاچاق کشف شده را ۴۶ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه پرونده قضائی تشکیل و به مراجع قانونی ارسال شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به تاثیرهای سوء قاچاق کالا و ارز بر اقتصاد ملی و تولید داخلی، تصریح کرد: تأمین امنیت اقتصادی تولیدکنندگان داخل و مبارزه جدی با اخلالگران نظام اقتصادی از ماموریت های مهم پلیس استان است و در جهت انجام این ماموریت همه تلاش خود را انجام می دهد.

نخستین یگان پلیس امنیت اقتصادی کشور شهریورماه امسال با استقرار در گمرک شهید رجایی بندرعباس فعالیت خود را آغاز کرد.

این اقدام در راستای پیشگیری از قاچاق کالا و برای ایجاد امنیت خاطر در فعالان اقتصادی به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی و جلوگیری از فعالیت سوءاستفاده کنندگان از شرایط ویژه کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha