۲۰ دی ۱۳۹۸، ۲۲:۴۰
کد خبرنگار: 2986
کد خبر: 83628705
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توضیح نمایندگی ایران درباره ملاقات با رییس مؤسسه ریچاردسون

نیویورک- ایرنا- یک مقام آگاه در نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد درباره ادعاهای مطرح شده نسبت به دیدار وزیر امور خارجه ایران با رییس مؤسسه ریچاردسون توضیحاتی ارائه کرد.

وی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: واقعیت این است که ریچاردسون در ارتباط با تبادل زندانیان از جمله آزادی دکتر مسعود سلیمانی، در نیویورک و دوحه به آقای دکتر ظریف مراجعه کرد.  
وی افزود: فرد همراه در عکس، دستیار ریچاردسون در این مؤسسه آمریکایی است و سوابق رسمی منتشر شده در سایت مؤسسه مذکور از مطالب مطرح شده در مورد وی حکایت ندارد.  
این مقام آگاه ادامه داد: ریچاردسون در دهه ۷۰ شمسی با نمایندگی ما در نیویورک در ارتباط بود و بعد از آن با منافقین همکاری را آغاز اما حدود ۲ سال قبل با آنها قطع ارتباط کرد.  
وی اضافه کرد: از همکاران، کسی آن فرد را  نمی‌شناخت و معمولاً هم در ملاقات های حاشیه مجامع و کنفرانس های بین المللی کسی درباره همراهان که با فرد ملاقات کننده و اصلی وارد می شوند، تحقیق نمی کند.  
این مقام مطلع اظهار کرد: به دلیل آن که دولت آمریکا نقش آنها در تبادل "وانگ و سلیمانی" را مطرح نکرده بود و آنها بشدت از سیاسی بازی وزارت خارجه آمریکا در این زمینه دلخور بودند، اجازه عکس و حتی انتشار آن را گرفتند که دکتر ظریف هم مخالفتی نکرد.
مسعود سلیمانی پس از تحمل یکسال و نیم حبس غیرقانونی در آمریکا، هفتم دسامبر ۲۰۱۹ آزاد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha